07. januar 2014 - 16:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Excel 2010 CSVfil hvor kun noget af data skal bruges

Hejsa

Jeg har en CSV fil med email, navn, og en hel masse andre data hen.
Jeg skal bruge email og navn - helst i 2 kolonner.

Kan man det?
Avatar billede finb Ekspert
07. januar 2014 - 16:47 #1
Ja, i import-hjælpen i Excel kan du definere, hvilke kolonner du vil have med.
Kan du vise lidt af csv-filen her, eller opbygningen.
07. januar 2014 - 16:52 #2
Email,Navn,MEMBER_RATING,OPTIN_TIME,OPTIN_IP,CONFIRM_TIME,CONFIRM_IP,LATITUDE,LONGITUDE,GMTOFF,DSTOFF,TIMEZONE,CC,REGION,LAST_CHANGED,LEID,EUID

Hele strengen er i kolonne A - jeg vil gerne have email og navn overført til 2 separate kolonner.

Hjælper det?
Avatar billede finb Ekspert
07. januar 2014 - 17:07 #3
kolonne B:
=venstre(a1;find(",")
og
kolonne C:
=midt(a1;søg komme - start søgningen ved 1. komma)
Rod lidt med det, har ikke lige tid, men det er princippet...
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
07. januar 2014 - 17:12 #4
Marker kolonne A, vælg tekst til kolonner i Data, og marker for at det er adskilt af komma, så får du en kolonne

Det kunne være løsningen

Så kan du slette de kolonner du ikke skal bruge bagefter, evt. efter at have kopieret det oprindelige ark, for at bevare evt. data
08. januar 2014 - 16:06 #5
Tak p5 - det virkede fortrinligt:)

Smider du et svar?
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
08. januar 2014 - 16:22 #6
et svar - god aften