Avatar billede bjarkebundgaard Nybegynder
06. januar 2014 - 16:52 Der er 8 kommentarer

css styling for specific side i wordpress

Hej Eksperter

Jeg sidder og bokser med wordpress og CSS. Mit problem er, at det tema som jeg benytter, ikke rigtig vil godtage .page-id-123

Som jeg kan forstå, så er dét måden at lave specifik css til en bestemt side i wordpress, men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke.

Mit problem er, at alle links bliver hvide efter besøg som standard, men en bestemt side har hvid som baggrund, og en masse links. Det bevirker (selvfølgelig), at alle besøgte links ikke kan ses på siden.

Er der gode idéer til hvordan jeg får løst dette problem? At give hvert link sin egen vlink er ikke en mulighed......

Mvh.
Bjarke
Avatar billede keysersoze Guru
06. januar 2014 - 23:24 #1
CSS i sig selv har ingen funktionalitet til at differentiere en side fra en anden - men hvis wordpress automatisk sætter klassen page-id-XXX på højtstående element, fx body, kan du godt. Kig i kilden og se om en sådan klasse eller id findes og i så fald hvad den pågældende side præcis hedder.
Avatar billede MetteJuul Nybegynder
09. januar 2014 - 00:41 #2
En ide kunne måske være at fjerne den del af css'en der gør, at besøgte link bliver hvide ... eller vælge en farve, der vil virke på begge baggrunde?
KH Mette
Avatar billede bjarkebundgaard Nybegynder
09. januar 2014 - 10:17 #3
Hej Soze og Mette

Tak for jeres svar.

Soze jeg er klar over at CSS ikke i sig selv har funktionalitet til at styre en side fra en anden, måske skulle denne post have været i Wordpress i stedet.

Det er muligt ifølge dette link (http://en.forums.wordpress.com/topic/change-individual-page-colors-with-css ), at differentiere design i CSS via .page-id-xxx, men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke - Jeg har en anelse om, at jeg overser noget grundlæggende i opbygningen af CSS, som gør at jeg ikke kan benytte .page-id-xxx

Mette valg af anden farve er desværre ikke en mulighed grundet designkrav.
Avatar billede keysersoze Guru
09. januar 2014 - 10:30 #4
men hvordan ser din kode ud når du siger vis kilde? Analyser koden vha din developer toolbar, ellers er det virkelig op ad bakke at gætte. Læg evt et link.
Avatar billede bjarkebundgaard Nybegynder
11. januar 2014 - 13:26 #5
Et link ja undskyld den er helt svedt ud ;)

http://oprydningskonsulenten.bconsult.dk/links/

PT har jeg omgået problemet ved at gøre alt teksten lilla. Men det holder desværre ikke i længden....

Da jeg fik vist kilden i firebug ser det faktisk ud til, at links og visited links skulle være lilla, men det var de bare ikke. :(
Avatar billede bjarkebundgaard Nybegynder
11. januar 2014 - 13:28 #6
Faktisk kan samme problemstilling ses, hvis man benytter søgefunktionen - Der er alt tekst også hvid.
Avatar billede bjarkebundgaard Nybegynder
11. januar 2014 - 13:46 #7
Jeg har PT lavet en workaround. Jeg har lavet alle links på siden lilla, og de steder hvor den ikke skal være lilla, har jeg ændret det via FONT tagget i HTML. Det er ikke en pæn løsning, og den skal laves om, men den virker her og nu.
Avatar billede keysersoze Guru
11. januar 2014 - 16:21 #8
Så vidt jeg kan se er det ikke nogen i koden der kan identificere den ene side fra den anden - men kig på body_class() og læg den i dit body-tag.