Avatar billede bbkdk Seniormester
06. januar 2014 - 11:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flere opdateringer med samme kriterier

Jeg har lavet et lille tidsregistreringssystem, hvor der som udgangspunkt kun er 1 formular, der skal anvendes af brugerne.

Når den sidste registrering for en given måned er foretaget, skal der ske nulstilling. Det sker ved klik på en kommandoknap, der kører 2 forespørgsler:

En overførsel af dataene for måneden til en tabel for "Gamle data" og en sletteforespørgsel.

De vil begge skulle have de samme kriterier for forespørgslerne, nemlig Between [Angiv første dato] and [Angiv sidste dato].

Er der en mmåde, hvorpå jeg kun undgå, at brugerne skal indtaste de samme datoer 2 gange, nemlig når klikket først kører tilføjelsesforespørgslen, og derefter sletteforespørgslen?
Avatar billede kabbak Professor
06. januar 2014 - 18:56 #1
Lav 2 datofelter på din formular, kald dem f.eks. StartDato og Slutdato.

Lad dem udfylde dem inden de trykker på knappen.
så lav dette i forespørgslerne

Between [Forms]![Formular1]![Startdato] And [Forms]![Formular1]![Slutdato]
Avatar billede bbkdk Seniormester
07. januar 2014 - 11:03 #2
Fantastisk, det virker.

Jeg oprettede en ubunden formular med 2 felter, og henviser til disse felter i forespørgslerne.

Smid et svar, så får du points (hvis 30 da er nok)
Avatar billede kabbak Professor
07. januar 2014 - 12:41 #3
Et svar ;-))
Avatar billede bbkdk Seniormester
08. januar 2014 - 07:49 #4
Så skulle den være der - Mange tak for hjælpen
Avatar billede kabbak Professor
08. januar 2014 - 10:04 #5
selv tak