Avatar billede ZaiKosDK Nybegynder
05. januar 2014 - 19:29 Der er 11 kommentarer

Er skærm/grafikkort færdigt på min ASUS G50V???

Hej Alle.

Kort sagt har jeg en gammel ASUS G50V, som jeg er glad for - meget glad. Dog tror jeg den grafisk er tæt på død, men håber den kan fikses og at I kan være behjælpelige. Det er sgu som et barn.

Den har grafisk Nvidia Geforce 9800M GS 512 MB.

På det seneste er skærmen begyndt at flimre og der er ligesom nogen "grønne" streger på tværs(vandret) og jeg studser over om den grafisk er ved at stå af? Sætter jeg opløsningen anderledes kommer der de her streger lodret.

Kan man udskifte den grafiske del i den her gamle sag?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2014 - 19:39 #1
Hej og velkommen til.
Har du striber på i starten medens den er kold?
Har du tjekket om den kører varm?
Har du nogensinde renset blæseren i den?
Avatar billede ZaiKosDK Nybegynder
05. januar 2014 - 19:51 #2
Hejsa.

Diverse ting er renset og deslignende.

Men jeg må indrømme at jeg ikke har registreret om det sker i kold. "Formoder" det, men slukker den lige og ser tiden an.

Er dog ret sikker på det er fra den tændes.

Stregerne kan ses nedenfor.

http://i40.tinypic.com/15cbps9.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2014 - 19:58 #3
Ja jeg kan godt se der er lidt striber.
Har du haft bundpladerne af den når du renser den?
På dette billede her:
http://images.anandtech.com/galleries/252/asus-g50v-internals-bottom-open1.jpg
skulle det være din pc set fra bunden af.
Blæseren som du ser i billedet, skulle du kunne tage ud og komme direkte ind i køleprofilen for at rense den.
Er det den procedure du har brugt?
Avatar billede ZaiKosDK Nybegynder
05. januar 2014 - 21:36 #4
Hej igen.

Det er det ja, den ser præcis sådan ud. Har skiftet blæser i dag og smidt ny kølepasta på (Blæseren var stået af) Så har renset i umiddelbare kroge og kanter.

Har et nyt billede som viser det, under en anden opløsning.

http://i39.tinypic.com/2f04vv7.jpg

http://i43.tinypic.com/daej6.jpg

SUCCES!! Bonusinfo!

Tog et alm "screendump" og mailede til mig selv og der var disse streger ikke til steder, snakker vi dermed løs forbindelse fremfor grafik kort??
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2014 - 22:10 #5
Wow Har lidt svært ved at følge med her??

Du tager et screendump og mailer det tilbage på din defekte pc, og på den mail kan du ikke se fejl.
Er det sådan det skal forstås?
Hvis det er mailet til anden pc skal billedet være i orden.
Avatar billede ZaiKosDK Nybegynder
05. januar 2014 - 22:19 #6
Ja, et normalt screendump fra den defekte sendt til anden computer, der viser billedet ikke nogen af de striber som i min seneste post. (De to links)
Avatar billede ZaiKosDK Nybegynder
05. januar 2014 - 22:21 #7
Nu forstod jeg det du skrev... :)

Et screendump fra den defekte på sekundær computer, viser ikke de streger som billederne har.. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2014 - 15:40 #8
Så har du vel stadig fejl på din skærm, som ikke viser det rette billede.
Billedet som du gemmer er jo ikke fejlbehæftet, og vises fint på en anden pc.
Avatar billede ZaiKosDK Nybegynder
06. januar 2014 - 18:44 #9
Korrekt. Det er stadig noget møg på selve skærmen på laptoppen. :)

Lurer på om det er en løs forbindelse og om jeg skulle skrue lidt og kigge ned i.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2014 - 21:16 #10
Det eneste sted der kan være dårlig forbindelse er på stikket der går fra motherboard og til skærm.
Har du prøvet at opdatere driveren?
Avatar billede ZaiKosDK Nybegynder
06. januar 2014 - 21:28 #11
Ja , de mest ting er forsøgt hidtil, uden bedring. :-(