Avatar billede Kinjiro Nybegynder
30. december 2013 - 21:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm med pigge / snit lign.. AMD Radeon HD 6900 series.

Goddag!

Jeg har pludselig fået en del problemer med hvad jeg tror er mit grafik korts skyld; Jeg ejer et AMD Radeon HD 6900 series grafik kort. Det kommer ret tit, det kan forekomme når som helst.. Håber virkelig i kan hjælpe mig med mit problem!

Mange tak for hjælpen :)
Jeg har linket et billede af et af hvad der sker.

http://i43.tinypic.com/2dm7fbd.jpg

Avatar billede milter Ekspert
30. december 2013 - 21:39 #1
Bærbar eller stationær computer?

Det skyldes næsten helt sikkert grafikkortet, måske pga. manglende køling.
Avatar billede Kinjiro Nybegynder
30. december 2013 - 21:42 #2
Hej milter, det er en stationær. Der har alrig været problemer med kølingen, det sker selv når jeg ikke laver noget krævende.
Avatar billede Kinjiro Nybegynder
30. december 2013 - 21:52 #3
Lige en ekstra ting jeg glemte at fortælle; Nogle gange deler mit skærmbillede sig op i 2, altså f.eks det højre skærmbillede flytter plads med det venstre og så kommer der sådan nogle former for riller / pigge ligesom på billedet. (Dog ikke altid med blå skærm!)
Avatar billede milter Ekspert
30. december 2013 - 22:05 #4
Jeg ville alligevel starte med at pille grafikkortet ud af computeren og rengøre det. Med slukket computer selvfølgelig og uden strømkabel.

Derefter ville jeg prøve med en anden skærm eller et andet kabel mellem computer og skærm. På den måde kan du gafle dig ind på, hvor problemet højst sansynligt skal findes. Du kunne også prøve at vrikke lidt på kablet tæt på computeren eller skærmen for at se, om der sker noget.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2013 - 14:48 #5
Har set et tilsvarende billede på min venindes stationære pc. Her var det dårlig forbindelse på stikket på grafik kortet.
Så enig i #4
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2014 - 16:22 #6
løsningen?