Avatar billede hugosarang87 Nybegynder
30. december 2013 - 10:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Waoo offentlig ip adresse

Hej

jeg har for nydeligt fået waoo og de har leveret en router, men uden trådløs adgang. Derfor har jeg sat min egen netgear wnr 1000v3 til men har haft en del problemer da jeg gerne vil spille online på min PS4.

Har forsøgt at port forward men det kunne ikke lade sig gøre, derfor har jeg kontaktet waoo og de har givet mig en offentlig ip adresse.

Mit spørgsmål er derfor er dette nok for at jeg kan åbne porte samt skal jeg have begge routere tilkoblet eller skal min netgear være et Access point?

Har læst i denne artikel http://www.se.dk/privat/kundeservice/faq/media/internet

at når man har en offentlig ip adresse så skal ens router blive stående i DCHP mode, er det korrekt?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. december 2013 - 11:06 #1
Hej.

  Jeg har haft fiber fra WAOO et stykke tid nu, og der er åbenbart to måder, de gør det på. For mit vedkommende, har jeg en hvid box fra CIG. Den kan du se som dit skillepunkt mod internet, altså der hvor du henter din public IP#.
  Derfra kører du videre til din egen router. Sæt den til at hente IP# via DHCP, så skulle du være kørende på ydersiden.
  Men hvorfor er det nødvendigt at forwarde porte? Jeg har haft en PS3 online her i en del år nu og aldrig gjort den synlig på ydersiden på nogen porte?!?

De bedste hilsner
Avatar billede hugosarang87 Nybegynder
30. december 2013 - 12:01 #2
Hej takker din besvarelse og det omkring DHCP, nu virker det. Jeg ved ikke helt hvordan du kan få pointene, da jeg er ny herinde men du skal i hvert fald have dem.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. december 2013 - 17:30 #3
Så er din opsætning sikkert magen til min - godt du kom i mål.

Du giver ganske enkelt point ved at acceptere mit svar her.