Avatar billede boss Nybegynder
25. december 2013 - 00:32 Der er 8 kommentarer

Pris i forskellige valutaer?

Hej,

Nogen som kan hjælpe mig med at vise prisen på varer i forskellige valutaer?

Eks.

I kolonne E har jeg priserne i DKK og vil gerne ændre priserne til f.eks. EUR vha. VBA.

På forhånd mange tak!
Avatar billede kabbak Professor
25. december 2013 - 09:59 #1
Skriv kursen i en celle, kopier cellen .
Marker cellerne med de danske kroner, vælg indsæt speciel, vælg multiplicer
Avatar billede boss Nybegynder
25. december 2013 - 13:56 #2
Hej kabbak,

Tak for dit svar.

Jeg var måske ikke præcist nok min formulering.

Sagen er den at jeg en separat ark har valutakurserne og det er meningen nu at vha af VBA skal jeg kunne ændre valuta i kolonne E f.eks. via en rullemenu/dropdownsbox eller lig.

Er det noget du kan hjælpe mig med?

På forhånd tak.
Avatar billede finb Ekspert
25. december 2013 - 14:52 #3
Kan du nøjes med lopslag() ?
Avatar billede boss Nybegynder
25. december 2013 - 15:13 #4
Hej finb,

Det er et lille skoleprojekt og kravet er at løsningen skal være i VBA :)
Avatar billede boss Nybegynder
25. december 2013 - 18:57 #5
Nu har jeg fundet en lille VBA kode - men kan ikke tolke den nogen som kan hjælpe mig med at forstå den ?
Avatar billede kabbak Professor
26. december 2013 - 09:52 #6
sæt koden herind, så ser vi på den
Avatar billede boss Nybegynder
26. december 2013 - 12:39 #7
Slettet.

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede boss Nybegynder
26. december 2013 - 12:40 #8
u2 = Sheets("Valutakurser2").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row

skal ændres til:

u2 = Sheets("Valutakurser").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row

Spørgsmålet er låst og kan ikke besvares

Kategori
Vi har et stort udvalg af Excel kurser. Find lige det kursus der passer dig lige her.