Avatar billede barth Professor
17. december 2013 - 09:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Outlook, tekststørrelse

Jeg har fået en ny laptop og har installeret Office 2013 på den.
Jeg har et irriterende problem med min Outlook.
Når jeg skriver en mail er teksten meget lille, selvom den står på Ariel 11. Hvis jeg sender den til mig selv, er teksten helt normal når den kommer frem.
Men det kan faktisk gøre det svært at skrive og besvare mails, i hvert fald at læse korrektur når teksten er så lille.
Jeg har været inde i filer->Indstillinger->mails->brevpapir og skrifttyper, men alle tre felter står på Ariel 11.
Er der én af jer der kan hjælpe mig med at få normal skrift fra start?
Faktisk er skrifttypen også meget lille når jeg skriver her på Internetsiden, så måske er det en eller anden generel indstilling på computeren som jeg ikke kender til ???
17. december 2013 - 10:24 #1
Hold [CTRL] tasten nede og RUL med musserullen ...
Avatar billede barth Professor
17. december 2013 - 10:29 #2
Jeg forstår ikke hvad du mener.
Hvor skal jeg holde ctr tasten nede og rulle???
17. december 2013 - 10:41 #3
[CTRL] tasten på TASTATURET !!!

HOLD den NEDE OG brug/rul RULLEN på musen (hvis du HAR en 'løs' mus ;-) )

Og se hvad der sker ...
Avatar billede barth Professor
17. december 2013 - 10:48 #4
Jo, men hvilket billede skal jeg stå i.??
Jeg har prøvet at åbne en ny mail, og i den holde ctr tasten nede, og køre fingeren på pladen med musen. Men der sker ikke noget. Så jeg forstår ikke rigtig hvad det er jeg skal gøre.
Men du skal have tak fordi du vil hjælpe mig. Jeg håber meget det lykkes.
Avatar billede barth Professor
17. december 2013 - 10:49 #5
Jeg har ikke en løs mus. Det er en laptop, så jeg har en firkantet plade hvor jeg kører fingeren.
Avatar billede barth Professor
17. december 2013 - 10:51 #6
Hvis jeg åbner en mail og holder ctr tasten nede og kører pilen ændrer den fra arial til andre formater. Men jeg ønsker jo ikke at ændre teksten på den mail jeg sender???
Avatar billede barth Professor
17. december 2013 - 21:50 #7
Så har jeg fundet løsningen på mit problem:

Lidt ude til højre på værktøjsbåndet findes en zoom-funktion der definerer tekststørrelsen i skrivefeltet. Dette har kun indvirkning i skrivefeltet og vil således ikke påvirke tekststørrelsen på den sendte mail.

Så det var super.
Avatar billede barth Professor
17. december 2013 - 21:51 #8
Problemet er nu løst.
18. december 2013 - 07:55 #9
... Mit beskrevne gør samme funktion .. HVIS du har en 'løs' mus med rulle ...
Avatar billede barth Professor
18. december 2013 - 09:17 #10
Hej igen og tak. Men jeg har ikke en løs mus så det virkede ikke. Men nu er problemet heldigvis løst.