Avatar billede Johannes99 Nybegynder
14. december 2013 - 16:39 Der er 6 kommentarer

SSO hjælp søger

Hej. Jeg er i gang med min SSO opgave i Samfundsfag på B.
Har fået følgende opgaveformulering:

- Redegør for hvorledes politik og politikeres opgaver har udviklet sig fra det traditionelle samfund til det senmoderne samfund.

- Giv en analyse af hvilken rolle medierne spiller i politik i det senmoderne samfund.

- Diskuter hvorvidt spindoktorer og medierådgivere udgør et demokratisk problem i det senmoderne samfund.

Jeg vil gerne have hjælp til hvad jeg kunne komme ind på i de forskellige punkter. Jeg er specielt gået i stå i redegørelsen.
På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. december 2013 - 20:04 #1
den helt korte:
i gamle dage var det modne mænd, der bestemte politikken, og så blev det sådan - lidt krige, men ellers ok.
Nu har vi så fået kvinder ind, og de ved intet, så de skal have hjælp af spindoktorer (ie mænd med 'den feminine tilgang til værdier'). Så i dag har vi et lag af ikke valgte (spindoktorer og embedsmænd), der rådgiver og bestemmer fordi kvinder ikke kan finde ud af det. Dem, der bestemmer i dag er ikke folkevalgte, men skal bare køre en politik, der tækkes de folkevalgte kvinder.
Prøv, om du tør den forklaring...
Avatar billede Johannes99 Nybegynder
15. december 2013 - 19:14 #2
Godt lille indspark, men skal nok bruge noget mere konstruktivt :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2013 - 19:39 #3
fx - Giv en analyse af hvilken rolle medierne spiller i politik i det senmoderne samfund.
se på, hvordan Lars Løkke belv behandlet kontra Villimsen i hver deres seneste kvajert. begge steder var det op til 1 mill., men antal artikler og deres sprog og angreb på synderen var meget forskelligt.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2013 - 19:43 #4
jeg er træt af ipad stavekontrol, hun hedder annette willumsen - flere stavefejl er så apple, der ikke vil som jeg trykker.
Avatar billede Johannes99 Nybegynder
16. december 2013 - 12:03 #5
Lyder interessant. Kan du fortælle mig hvor jeg evt. kunne finde lidt mere fakta omkring det?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. december 2013 - 12:17 #6
du kan fx på dr.dk eller tv2.dk søge på de to personer.
lav lidt statistik på antal og tjek også tonen i artikler og deres opsætning.
Du kan også søge i ekstrabladet.dk og bt.dk