Avatar billede NicklasMF Nybegynder
12. december 2013 - 13:13 Der er 1 kommentar

Mac: Hurtig internet; Windows: Utrolig langsomt

Jeg har købt en router og har fået sat den op.
Jeg har en Macbook Pro, hvor jeg også har Windows på.

Når jeg er på Macdelen, så har jeg internet på 50/50 mbps (speedtest), men når jeg er på Windows, så er den nede på omkring 0,5/5 mbps.

Jeg har nulstillet, fejlfundet osv mit internet og genstartet routeren en milliard gange, men intet løser problemet.

Min kusine har midlertidig også problemer med at logge på internettet, da den siger at koden er forkert (selvom at vi også har prøvet at ændre koden). Uden kode kan hun sagtens komme på, man da vi så sætter koden på igen, siger den forkert kode. Jeg har derfor oprettet et gæstenetværk, som hun sagtens kan komme på.

Nogle forslag på nogle af problemerne?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. december 2013 - 14:17 #1
ved kusines maskine: det kan være, at den kun kan wep-kryptering, og router er sat til wpa-2 (som er den, der skal bruges).
wep-kryptering er så svag, at man lige så godt kan køre uden kryptering. Hvis maskinenkun kan wep-kryptering, så skal wifi-kortet opgraderes.

i windows - prøv med slimdrivers for at sikre, at du har en ny driver. https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php brug ikke den grønne knap, men linket i linjen lige under - så kommer der ikke crapware med.