Avatar billede bojak Nybegynder
11. december 2013 - 20:22 Der er 7 kommentarer

HJÆLP til photoshop eller Illustrator

Hvordan laver man en skærelinje Stiplet linie i en af disse programmer photoshop 11 eller Illustrator. og kan man gemme den i en ESP fil så skærelinjen kommer med over. Håber i forstår spørgsmålet ;-)
Avatar billede prodic Mester
11. december 2013 - 20:31 #1
Det nemmeste er hvis du laver din skærelinie som en stroke. Her har du fået besked på at lave den stiblet. Normalt laver man den som en navngiven spotfarve.
Laver du det i Illustrator, så kan du uden videre gemme den fil som en eps-fil direkte derfra.
Avatar billede bojak Nybegynder
11. december 2013 - 20:39 #2
Følger den stiblede skærelinje med over? Jeg skal have et fritlægge figur printet og skæret ud
Avatar billede bojak Nybegynder
11. december 2013 - 20:44 #3
hov det gik lidt hurtig..Skåret ud :-)
Avatar billede prodic Mester
11. december 2013 - 21:11 #4
Normalt laver man sin skærelinie i et seperat lag eller man giver den Overprint-egenskaben.
Hvilken man vælger afhænger lidt af trykkeriets udstyr.
Avatar billede bojak Nybegynder
11. december 2013 - 21:18 #5
Hmm Hvordan
Avatar billede bojak Nybegynder
11. december 2013 - 21:25 #6
Jeg har udskåret et logo med Lasso tools hvad gør jeg så?
Avatar billede prodic Mester
11. december 2013 - 22:00 #7
Så bevæger du dig rundt i Photoshop ik'?

Jeg ville personligt - såfremt du har logoet som et billede(bitmap) - placere det i Illustrator og optegne outlinen med path-værktøjet.
Den outline kan du derpå lave til en stroke, som tidligere beskreet.