Avatar billede jemardkk Nybegynder
08. december 2013 - 09:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Excel stopper mens macro kører

Hej venner
Jeg har i nogle tilfælde oplevet (især med windows7) at mit excel nærmest pauser mens min macro kører.
Jeg har f.eks et ark som skal hente nogle data ind via et feed. Dette feed har jeg normalt slået fra så det ikke står og bruger unødvendig kraft. Macroen sørger for at dette feed bliver slået til, data bliver kopieret, og til sidst bliver feed deaktiveret igen.
Mit problem er at tit er macroen for hurtig og så når data ikke at komme ind før macroen er færdig. Andre gange er jeg stødt på at excel nærmest afventer med at gøre noget før macroen er færdig.
Jeg har forsøgt at lave et loop som evt kan trække macroen lidt ud .. har også forsøgt at lave et delay i macroen .. synes dog ikke at virke.

Er der nogen måde hvorpå jeg kan pause macroen uden at excel også går på pause?
Avatar billede tjp Mester
08. december 2013 - 21:38 #1
Måske noget med DoEvents kunne hjælpe her?
http://support.microsoft.com/kb/118468
Avatar billede jemardkk Nybegynder
21. februar 2014 - 15:12 #2
lukker spg .. fandt selv på nogle muligheder.