Avatar billede sigyn Seniormester
06. december 2013 - 10:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med combobox som kriterie i Access 2010

Jeg har en forespørgsel, hvor der bl.a. er en kolonne med type, og så har jeg en formular med en comboboks cboVælgType.
Under kriterie i forespørgslen skriver jeg: Like [Formularer]![MinFormular]![cboVælgType] Det har jeg gjort masser af gange i både Access 2000 og 2007, og det plejer at virke, men her får jeg bare følgende meddelelse "Du har forsøgt at køre en forespørgsel, der ikke medtager det angivne udtryk "qryMinForespørgsel.Type Like[Formularer]![MinFormular]![cboVælgType]" som en del af en aggregatfunktion."
Hvorfor, og hvordan får jeg det til at virke ?
Avatar billede larsgrau Forsker
06. december 2013 - 12:02 #1
Jeg har somme tider prøvet det samme

Jeg har brugt denne istedet for

Like "*" & [Formularer]![MinFormular]![cboVælgType] & "*"

Det har virket for mig
Avatar billede sigyn Seniormester
06. december 2013 - 12:35 #2
Det virker heller ikke, men hvis jeg putter kriteriet på i en af forespørglerne "tidligere i rækken" og hvor totaler ikke er med, så virker det.
I Access 2000 og 2007 har jeg fint kunne gøre det, også med totaler, så det synes jeg også, at man bude kunne i version 2010, det er jo ikke alle kriterier, man kan putte på helt i starten
Det virker i øvrigt heller ikke, hvis jeg bare skriver Like "Typen" direkte i kriteriet, der får jeg den samme fejl
Avatar billede sigyn Seniormester
12. december 2013 - 06:58 #3
Problemet er løst, men jeg ved ikke helt hvorfor/hvordan.
Da jeg fik lavet et tilsvarende kriterie i en tilsvarende forespørgsel, virkede det, og da jeg ledte efter forskellen i de to forespørgsler, konstaterede jeg, at "Typen" kom fra en sammenkædet tabel fra en anden database. Ved at flytte nogle "programeringer" over i den oprindelige database, så kom det til at virke.