Avatar billede warma Nybegynder
28. november 2013 - 20:09 Der er 5 kommentarer

computer vil ikke boote fra den ny Sandisk SSD

Jeg har en samsung np-r540-jt03se samt en sandisk ssd. Har fået klonet den eksisterende harddisk med den nye ssd via programmet driveimage xml men undre mig over at det ikke kunne lade sig gøre med EZ GIG IV som Sandisk skriver man skal bruge. alt ser ok ud men når jeg så tager den gamle hdd ud af computeren og sætter ssd'en i kommer der bare sort skærm med en streg i venstre hjørne der blinker og så sker der ikke mere. Har læst og prøvet alt muligt men kan ikke få computeren til at starte med ssd'en. hvad kan dette skyldes og hvad kan jeg gøre?
Vh Kasper
Avatar billede kop Nybegynder
28. november 2013 - 22:59 #1
du skal formatere den  først.........styresystem ?
Avatar billede Blandy Praktikant
29. november 2013 - 09:40 #2
kloningsværktøjet burde formater disken i samme process.
29. november 2013 - 09:53 #3
Velkommen til E. ...

Psssst: Hvilket Styresystem ?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2013 - 12:33 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2013 - 23:49 #5
Prøv evt at fjerne alt strømmen fra den og hold startknappen nede i 30 sek. Udtag bios batteriet i ca 10 minutter, og genmonter alt strøm igen. Så slettes oplysninger om hardware i computeren og det skal genfindes af systemet.
Prøv at se om ssd disken detekteres under boot.
Hvis ikke, så skal bios indstillingerne tjekkes af.