Avatar billede Freakyfox Nybegynder
24. november 2013 - 12:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Battlefield 4 VRAM forbrug på ultra?

Hej eksperter!

Specs:
i7 4770k (3.5 GHz)
ASUS GTX 770
Samsung 840 SSD (128 GB)
HDD (1TB)
Corsair HX 650w
ASUS VI Hero

Jeg Har lige fået ny pc, men er desværre lidt i tvivl om de 2GB Vram på mit "GTX 770" er nok til at trække BF4 på ultra. (dog uden MSAA) Jeg ser tit at den rammer 1932 MB og har nogen gange problemer med at kortet går fra 95% "GPU usage" til 50%?? Kan dette skyldes manglende Vram? Eller bare at spillet stadig er meget dårligt "optimised". Det kan jo umuligt være bottleneck fra min i7 4770k :/

Hvad kan det ellers være der er problemet?

Da dette måske er lidt kompliseret spørgsmål, giver jeg gerne 150 point for det!
Avatar billede chalde Seniormester
24. november 2013 - 12:55 #1
EA anbefaler 3gb ram eller mere på grafikkortet. Kombineret med at du rammer omkring max på kortet, så tyder meget på at dit kort er i underkanten mht. ram.
Har du forsøgt at sætte grafikken ned? Såfremt dette afhjælper problemet, så forstærker dette ovenstående.

Men Bf4 er stadig ualmindeligt buggy, så det kan være at dine problemer forsvinder ved fremtidige patches. Det er stadig uspilleligt til tider for mange (ligeledes undertegnede).
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
25. november 2013 - 11:15 #2
Tak!

Har du et forslag til hvad jeg skal sætte ned?

"Texture quality" tager vel Vram? Eller hvilke settings tager mest ram? =)
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
25. november 2013 - 20:01 #4
Tak!

Har kigget lidt på dine links, de viser dog ikke umiddelbart noget om Vram "tweak".

Men Meget brugbare links, har faktisk ledt lidt efter noget som den sidste. =)

Har opdaget noget meget mystisk.. Jeg har også en "gamer bærbar" med et GTX670m "3GB Vram" den bruger kun 1,3-1,5 GB Vram, på 1080p og MED 4x MSAA?? Min stationær bruger op til 1,9 uden MSAA??

Begge er på 1080p..
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
27. december 2013 - 00:35 #5
hvis du samler point. så læg et svar :)
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
07. februar 2014 - 14:44 #6
Da denne tråd er over 1 måned gammel.. Og der ikke kommer nogen svar, har jeg valgt at give pointene til mig selv