Avatar billede Jesper1993 Nybegynder
22. november 2013 - 20:41 Der er 3 kommentarer

Hjælp til gaming pc.

Hej Eksperter.

Jeg har for noget tid siden fået skaffet mig en halv gammel dell xps 630i. Jeg har aldrig rodet med computer før så er igang med at sætte mig ind i det.

Jeg kunne godt tænke mig at opgradere den.

Specs:

Cpu- intel quad core 2 Q9450 2,66 GHz

Ram- 4 GB

Gpu- Nvidia Geforce GTX 275

Bundkort-Dell XPS 630 630i Motherboard C113J PP150 C447D

Ved ikke om jeg mangler at skrive mere.

Som jeg skriver ovenfor vil jeg gerne opgradere da den bliver sløvere jo mere krævende jeg bliver :p

Hvad ville i starte med at skifte ud ?

Evt. hvis i kender en guide til at lære om computer må i gerne skrive det med.

Ps Jeg har selv skfitet fra et Nvidia geforce 9800gt til GTX'et

Håber i vil hjælpe.
Mvh Jesper.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
22. november 2013 - 21:11 #1
Hvad med at smide en SSD-disk i den ?
Avatar billede Jesper1993 Nybegynder
22. november 2013 - 23:23 #2
Ja det var er også noget jeg har i tankerne.

Er der en du kan anbefale ?

og til en overkommelig pris. behøver ikke være på super mange gb ?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
23. november 2013 - 06:59 #3
Hejsa
Du skal være opmærksom på, at der er stor forskel på de forskellige SSDs ydelse.

Her er et par bud:
120 gb - hurtig
http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/samsung-840-pro-series-mz-7pd128-128-gb-id-7033161.aspx

256 gb - hurtig
http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/samsung-840-pro-series-mz-7pd256-256-gb-id-7033162.aspx

250 gb - lidt langsommere men billigere.
http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/samsung-840-evo-mz-7te250-250-gb-id-7487534.aspx

Ang. størrelse, så bør du bruge SSD som din primære disk til OS og programmer og du skal have en stor "almindelig" disk som sekundær disk til film og musik hvis du har meget af det.