Avatar billede tommyjylland Nybegynder
22. november 2013 - 08:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udenfor rækkevidde

PC: Medion akoya P4380D . MD8352 - købt februar 2011.

Skærm: Medion 22" widescreen, multimediaskærm P54008 (MD20122)

Styresystem: Windows 7

Har kørt påklageligt siden købet, men "pludselig" kan jeg ikke få kontakt til pc'en.

Under arbejdet begyndte skærmen at "flimre" hvorefter jeg var nødsaget til at tage strømmen. Den kom op at køre igen efter et par boots - for derefter at være helt gået ned.

Skærmen viser en lille blå firkant midt på med teksten:
Udenfor rækkevidde og to linier nedenunder med:
H.Frekvens: 27.2 KHz og
V.frekvens: 48.9.

Jeg har forsøgt adskillige kold-boots - tastaturet har åbenbart slet ingen forbindelse - jeg kan i hvert fald ikke få den til at køre i fejlsikret tilstand ved at bruge F5.
Er der nogle ideer?
koster det en ny skærm eller skærmkort eller hvad gør jeg?
Håber en eller anden har en god ide.
Avatar billede Blandy Praktikant
22. november 2013 - 08:59 #1
prøv at smide skærmen på en anden pc. "uden for rækkevide", plejer at betyde for høj opløsning i forhold til hvad skærmen kan klare. hvad opløsning er max på din skærm? 1920x1080?

Grafikkort i dag kan ofte nå meget højere, Men normalt vil windows lave en begrænsning på opløsningen i forhold til din skærm.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. november 2013 - 09:21 #2
Fejlsikret er normalt F8
Avatar billede tommyjylland Nybegynder
22. november 2013 - 09:32 #3
Den fungerer fint på en bærbar pc.
Opløsningen på skærmen if brugermanualen til skærmen er max 1680x1050 - som skærmen også er sat op til nu.
... og da jeg ikke kan komme i kontakt med pc'en?
Avatar billede tommyjylland Nybegynder
22. november 2013 - 10:44 #4
f8 hjælper heller ikke.

Når jeg tænder for pc'en booter den slet ikke op - heller ikke på en cd!
Avatar billede Blandy Praktikant
22. november 2013 - 11:57 #5
hvis det er en stationær så prøv at tage evt ekstern grafikkort af og på igen.
Avatar billede tommyjylland Nybegynder
22. november 2013 - 12:09 #6
Ja - det er en stationær.
PC'en forsøger slet ikke at starte, de eneste lyde, er blæseren der starter op straks. - og da der stadig er garanti på den, har jeg talt med Medion's servicecenter, der vil have den til reparation .
Så det med at åbne den er nok ikke lige så godt rent garantimæssigt.
Jeg må derfor nok bide i det sure æble og sende den ind - og så håbe, at man ikke blot sletter harddisken. det vil være træls!
Jeg sender den ind - men ellers tak for de mange råd
Avatar billede Thonie Nybegynder
23. november 2013 - 20:34 #7
Der er meget stor risiko for at de geninstallerer styresystemet, og dermed sletter dine data. Hør dem derfor om garantien bortfalder hvis du tager disken ud af maskinen for at tage backup.
Avatar billede tommyjylland Nybegynder
17. december 2013 - 09:06 #8
pc'en har  nu været til reparation - og grafikkortet er skiftet. så jeg beholdt heldigvis alt på harddisken.
men ellers tak for diverse  råd
Avatar billede tommyjylland Nybegynder
17. december 2013 - 09:24 #9
jeg kan desværre ikke se, hvordan jeg lukker tråden - håber det er gjort på denne måde