Avatar billede XUq Nybegynder
18. november 2013 - 20:25 Der er 13 kommentarer

Defekt bundkort?

Hejsa.

Min computer er desværre stået af. Den viser slet ikke noget på skærmen, når jeg tænder computeren(Helt sort skærm slet ikke noget og se). Jeg har prøvet og tage grafikkortet ud og sat det i en anden computer grafikkortet VIRKER. Så det næste jeg tænker computeren burde og vise noget på skærmen hvis det var CPU eller rammene? Og der er fint nok med strøm.

Så mit spørgsmål er så. I dette tilfælde er det ikke bundkortet som er stået af? Siden den slet ikke viser noget på skæærmen?

Bundkortet er "Asus P5q Deluxe Intel P45, DDR2"
Avatar billede FastEthernet Novice
18. november 2013 - 20:36 #1
Kan du se om skærmen får signal når du tænder computeren? Dette viser sig typisk ved at dioden ved power-knappen lyser konstant fremfor at blinke.
Avatar billede XUq Nybegynder
18. november 2013 - 20:39 #2
Der står på skærmen ingen signal ?

Endnu en ting. Hver gang jeg tænderen den så "genstarter den hurtigt" også tænder den igen. men bare med Sort skærm hvor der står ingen signal på skærmen?
Avatar billede FastEthernet Novice
18. november 2013 - 20:46 #3
Har du testet skærmen på en anden computer? Kommer der en eller flere bippelyde fra computeren når du tænder den?
Avatar billede XUq Nybegynder
18. november 2013 - 20:54 #4
Ja, har testet computeren på 2 skærme nu. Ingen signal! -.- Nej, det eneste den gør som den ikke plejer er at lave den genstarter hvor efter den "tænder op" men bare i sort skærm :s
Avatar billede FastEthernet Novice
18. november 2013 - 21:06 #5
Jeg er ikke sikker på om rammene kan forårsage det, men prøv alligevel at tjekke om RAM-blokkene sidder ordentligt i. Hvis de gør, så prøv at starte computeren op med én RAM-blok ad gangen.
Avatar billede XUq Nybegynder
18. november 2013 - 21:12 #6
Jeg prøver lige så vender jeg tilbage :)
Avatar billede XUq Nybegynder
18. november 2013 - 21:19 #7
Jeg har lige prøvede som du sagde tidligere med at prøve en ram af gangen. Virkede ikke. og jeg prøvede også på en 3 skærm nu :) Stadig ingen signal.

Kan det være strømforsyningen? Har prøvet og tage ALT ud af computer udover grafikkortet. gider den stadig ikke. Og strøm forsyningen er på 650watt.
Avatar billede FastEthernet Novice
18. november 2013 - 21:28 #8
Enten strømforsyningen eller bundkortet er mit sidste bud.
Du kan jo eventuelt prøve (hvis du har lyst til at bøvle med det) prøve at skifte strømforsyningen ud med en fra en anden computer.
Avatar billede XUq Nybegynder
18. november 2013 - 21:32 #9
Ja det tænker jeg også! Men mulig kan ikke være CPU'EN?
Avatar billede FastEthernet Novice
18. november 2013 - 21:41 #10
Det kan det også sagtens være ud fra de symptomer du beskriver.
Avatar billede XUq Nybegynder
18. november 2013 - 21:55 #11
Nu har jeg prøvet og skifte strømforsyninger ud. Men det er godt nok en 450 watts ? hvor den anden var 650 watts? Stadig samme problem.

Hvis det var cpu'en som var problemet burde der ikke komme noget på skærmen?
Avatar billede FastEthernet Novice
18. november 2013 - 22:01 #12
Der burde ikke nødvendigvis komme noget skærmbillede:

"CPU Failure Symptoms:

Computer turns on, no beeps, no screen. Does not POST (Power-On Self Test)"

http://ryansccs.hubpages.com/hub/What-a-CPU-Does-When-It-Goes-Bad-or-Fails
Avatar billede XUq Nybegynder
26. november 2013 - 19:59 #13
Ja, tror jeg kom frem til det var min CPU. det er imellem CPU og bundkortet :s