Avatar billede mazda929 Nybegynder
16. november 2013 - 00:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fjernbetjening

jeg har skiftet mine fjernbetjeninger ud da de gamle var slidte. det drejer sig om to panasonic n2qayb000132 til panasonic dmr-ex88 hdoptager, problemet er så at jeg ikke kan få de nye til at virke, dog har jeg fået dem til at kunne tænde og slukke mit tv, som er et samsung 3d. skal man kalibrere dem og i så fald, hvordan gøres dette
på forhånd tak
søren
Avatar billede flemsemand Nybegynder
16. november 2013 - 12:48 #1
Der findes såkaldte universsale fjernbetjeninger, f.eks. har både LIDL og ALDI tidligere solgt dem til ca. 100kr stykket. Der findes også dyrere mærkevare løsninger. De kan kodes til at kunne betjene én eller flere apparater, samtidigt, afhængig af den pågældende fjernbetjening. Der følger nogle manualer med, som man skal slå op i for at finde de apparater, man ønsker skal være understøttet af fjernbetjeningen. Herudfra får man nogle koder, som man programmerer ind i fjernbetjeningen. Med én fjernbetjening er det så muligt at betjene f.eks. TV, video, DVD og surround receiver (hvis du er meget heldig!). Mange apparater er nemlig ikke at finde i de medfølgende manualer. Undertiden kan man opnå en delfunktion ved at vælge et apparat, der ligner. Kan kræve tålmodighed.
Avatar billede mazda929 Nybegynder
18. november 2013 - 00:12 #2
de fjernbetjeninger som jeg har købt er de orginale og burde som sådan bare virke. der fulgte ingen vejledning med. jeg har fundet ud af at få dem til at styre tv'et, skifte kanaler og skrue op og ned for lyden, men ikke styre harddiskene, så det er lidt træls
Avatar billede mazda929 Nybegynder
01. december 2013 - 13:44 #3
jeg er i gang med at finde en løsning, da det åbenbart viser sig at de originale fjernbetjeninger ikke kan andet end at styre tv'et, så jeg søger en anden løsning
Avatar billede flemsemand Nybegynder
07. december 2013 - 16:45 #4
Se i LIDL onlinekateloget/ugeavisen gældende fra i morgen af. Deri har de netop en Universal Fjernbetjening til salg til blot 80,-kr!
Avatar billede mazda929 Nybegynder
09. december 2013 - 15:50 #5
jeg har nu bestilt nogle andre fjerbetjeninger hos min gamle hi-fi forhandler i haslev. men tak for forslaget flemsemand. glædelig jul og godt nytår til dig og alle andre brugere af eksperten.dk