Avatar billede svla Mester
14. november 2013 - 15:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Genvejsmenu på rapporter

Bruger Access 2010
Har oprettet en database med indtastningsformularer og rapporter
På indtastningsformularerne har jeg under formularens egenskaber på fanebladet Andre sat genvejsmenu til NEJ, således, at hvis der højreklikkes på formularen vises genvejsmenuen ikke.

Spørgsmål:
Kan det samme ikke foretages på en Rapporter?, under egenskaber er der samme felt men ingen JA/NEJ valg.
- Er der lige en som kan hjælpe med det ??
Avatar billede fdata Forsker
14. november 2013 - 18:03 #1
Der lader ikke til at være en enkel måde at gøre det på; men hvis det er et generelt problem i din database, kan du slå ALLE genvejsmenuer fra i ét hug. Fjern markeringen i:

  Filer / Indstillinger / Aktuel database / Tillad standardgenvejsmenuer
Avatar billede svla Mester
14. november 2013 - 20:55 #2
Er lidt ny udi det med database, men har kigget på dit svar, og det er ok jeg har ændret lidt på tingene, og brugt dit forslag til og fjerne genvejsmenu'erne i både formularer og rapporter, så nu er det fint for mig.
Tak for hjælpen, måske jeg skulle sætte mig mere ind  i "Indstillinger"
Har givet point.
tak-tak
Avatar billede fdata Forsker
14. november 2013 - 21:45 #3
Don't worry. Man kan ikke vide alt - og det er ikke let at skulle overskue de mange indstillingsmuligheder, der ligger rundt omkring i Access :O)

Takker for point - og god fornøjelse med Access. Et program, der kan mere end man umiddelbart skulle tro.