Avatar billede svla Mester
13. november 2013 - 17:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Access 2010 - Lukke båndet med VBA.

Bruger Access 2010

Har lige oprettet en database, og når den starter op vil jeg gerne have at båndet under menulinien er lukket.
Er der nogen som lige kan skrive en kort VBA-kode som sikrer at båndet bliver lukket når opstartsformularen kommer på skærmen.

Håber lige der er en som kan hjælpe.
Avatar billede larsgrau Forsker
13. november 2013 - 19:05 #1
DoCmd.ShowToolbar "Ribbon", acToolbarNo

Use ...

DoCmd.ShowToolbar "Ribbon", acToolbarYes

to turn them back on.
Avatar billede svla Mester
13. november 2013 - 20:28 #2
Hej
Har testet din VBA-kode, men når databasen åbnes efter koden den er lagt ind, så er menulinien også forsvundet, - det var jo kun båndet som skulle lukkes !!

- Nu kan jeg ikke komme til VBA mere, - Menulinien er væk
- Kan ikke lige se hvad jeg gør nu ??
- Kan du hjælpe ?
Avatar billede svla Mester
13. november 2013 - 20:35 #3
Hej igen

Har fået menulinien åbnet igen.
Mit spørgsmål var jo kun at båndet under menulinien skulle lukkes har du en VBA-løsning på det ?
Avatar billede larsgrau Forsker
13. november 2013 - 20:54 #4
Hvis noget forsvinder, luk databasen , tryk på filen hold "shift" nede og tryk enter indtil access er startet helt op. Alt+F11 så kan du komme i VBA

http://www.access-programmers.co.uk/forums/showthread.php?t=151711
Avatar billede svla Mester
13. november 2013 - 22:18 #5
Hej !

Har fået det til og virke med din løsning, har også fået bragt menulinien tilbage igen.
Tak for dit svar med hensyn til og komme ind i VBA igen.
Tusind tak for hjælpen, fik det til og fungerer som jeg gerne ville.
Har givet dig point.