Avatar billede talrinys Nybegynder
06. november 2013 - 20:48 Der er 6 kommentarer

Kan ikke søge på 2. harddisk efter Win 8.1 upgrade

Hej Eksperten

Jeg opgraderede min stationære computer til Windows 8.1 umiddelbart efter udgivelsen. Opdateringen gik gnidningsfrit, og systemet er meget stabilt. En irriterende fejl er dog opstået efter opgraderingen. Jeg bruger en Intel SSD som bootdrev, og har en 2. harddisk monteret til opbevaring gennem en helt standard SATA forbindelse. Alt mit indhold ligger derfor på 2. disk, mere eller mindre logisk organiseret. Efter opgraderingen kan jeg ikke længere søge på 2. disk, da den simpelthen ikke indekseret.

Under Control Panel - Indexing Options kan min 2. harddisk ikke længere ses, den viser kun den primære disk samt et monteret netværksdrev. Indekseringer er tilvagt på drevet ved højreklik - egenskaber, men det giver altså ikke udslag i kontrolpanelet.

Nogen bud på hvad dette kan skyldes?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2013 - 20:50 #1
Har du set efter i Diskhåndtering? Kan disken ses der, og har den et drevbogstav? Hvis disken ikke har et drevbogstav, så højreklik på den, og giv den et.
Avatar billede talrinys Nybegynder
06. november 2013 - 21:54 #2
Yep drevet ser ud som det altid har gjort, det optræder i Diskhåndtering med samme drevbogstav som før opdateringen. Jeg bruger det hele tiden til afspilning af musik og film, og det fungerer helt fint.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2013 - 23:38 #3
Det kan være en af win 8.1 update mange fejl, men jeg ved det ikke.
Her er noget fra Nettet, så kan du se, om det passer med Diskhåndtering:
  Click Start and in Search programs and files box type CMD
    From top of Start menu under Programs (1) RIGHT-click CMD> Run as administrator
    At the Command prompt (>) type Diskpart and press [ENTER]
    Type List Disk [ENTER]
    Type Select Disk N ( N = your Disk Number) [ENTER]
    Type List Partition [ENTER]
    Select Partition n (n=the partition you want) [ENTER]
    TypeAssign [ENTER]
Avatar billede talrinys Nybegynder
07. november 2013 - 12:33 #4
Du har desværre nok ret i at fejlen stammer derfra. Har prøvet at assigne nye drevbogstaver via den metode, og det fanges stadig ikke af indexing options. Desværre. Mange tak for hurtig hjælp! :)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2013 - 12:51 #5
Ok, ja der sker mange mærkelige ting ved opgradering af 8.1. I går fand jeg ud af, hvorfor en bruger ikke, efter updatering, kunne komme ind i windows. Der sad en USB Wi-fi i computeren, da den blev fjernet kørte windows igen. Når du har stationær, lige som jeg, har du ikke engang nogen glæde af 8.1.
Hvis du bliver nød til, at installere windows 8 igen, og det driller, kan det blive nødvendigt først at overskrive partitionen.
Hvis der ikke kommer andre brugere på banen, så lægger du bare selv et svar, og hiver point hjem igen:)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2013 - 12:52 #6
Ps. Du kan jo prøve med en reperations disk, men jeg tvivler  på at det hjælper.