Avatar billede ivrabo Nybegynder
06. november 2013 - 15:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

win32/rotbrow

Hvordan slipper man af med win32/rotbrow.a d, e, f
har prøvet med fuld scan via MS essential og den finder dem også, men såsnart jeg lukker PC'en ned geninstallerer den åbenbart trojanen på ny ? please, overvejer en komplet re-install, men øv
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2013 - 17:29 #1
Velkommen til.
Prøv at hente Malwarebytes.
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7/Win8 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrat
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2013 - 17:31 #2
Kør evt også en scanning med en online scanner bagefter:
http://www.kaspersky.com/dk/virusscanner
06. november 2013 - 19:54 #3
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Jeg anbefaler også #1 (MalwareBytes) !!!
Avatar billede ivrabo Nybegynder
06. november 2013 - 21:42 #4
tak
Avatar billede ivrabo Nybegynder
06. november 2013 - 21:43 #5
tak, for svaret - desværre for sent, da jeg valgte at re-installerer win7 igen - alt er ok nu
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2013 - 15:39 #6
#5 Halvanden times tålmodighed er ikke meget synes jeg :-(

Du skal jo regne med det er frivillig hjælp du får herinde, og derfor sidder der ikke altid en på spring når man skriver sine spørgsmål ind
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2013 - 15:41 #7
Havde du nu ventet bare et lille øjeblik kunne dette problem måske have været løst på et spiltsekund. Du valgte dog hellere en geninstallering med en masse opdateringer og genindstallering af programmer.
Hvor lang tid tog det så?
Avatar billede ivrabo Nybegynder
07. november 2013 - 20:48 #8
sætter pris på dit hurtige svar. Men jeg har prøvet et "hav" af virus prg. her i blandt Malwarebytes(inden jeg skrev her), som ikke løste problemet.
Dette er gået over snart flere dage. Så, min tålmodighed var nok opbrugt - sorry. Nu er alt godt igen. Tak for denne gang.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2013 - 20:52 #9
Velbekomme og held og lykke med den nye installation.
Afmelder overvågning af tråden igen.