Avatar billede ranni Forsker
05. november 2013 - 20:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nulstille Ipad 4 uden koder.

Hej jeg har rodet mig ud i noget forfærdeligt.
Min kone havde en Ipad, der blev sendt til rep. Hun købte en ny og fortsatte hendes spil på den nye.
Nu er den gamle kommet tilbage med alle data i behold,
Nu vil jeg gerne starte helt forfra og prøver at nulstille, men det kræver koder, som min kone ikke kan huske.
På den nye er nogle koder dog sammen faldende,- - hvis jeg får held til at slette noget på den gamle sletter jeg så også på den nye ? ?
Så er der skilsmisse efter 46 år.
Har nogen af jer et spor jeg kan begynde på, jeg har simpelthen ikke en sk... øh pind på det Ipad.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2013 - 21:10 #1
nulstilling gør - så vidt jeg har opfattet det - bare, at ixxx starter forfra, men data der ligger i icloud (på brugeren i apples sky af data) bliver bevaret og kommer på ixxx så snart den logger på igen.
Avatar billede ranni Forsker
05. november 2013 - 22:05 #2
Nul stilling forlanger en kode, som konen ikke husker.
Icloud forlanger en anden e-mail adr. (som jeg så skal oprette)for min mailadr. blev brugt på den gamle Ixxx, for vi gamle mennesker kunne ikke finde ud af at starte op ,så fik hjælp af andre.
Kan man ikke på en eller måde nulstille alt og så starte helt forfra.
Vil eventuel sletning få indflydelse på konens ny Ixxx
Avatar billede jokkejensen Novice
05. november 2013 - 22:21 #3
ind i appstore og find et program, der skal indtastes en kode for at installere, men ovenover står email adressen - brug så apple's forgot password shit og kom videre.
Avatar billede ranni Forsker
06. november 2013 - 15:16 #4
Kan jeg slette Hayday på denne gamle Ixxx uden at slette Hayday på konens nye Ixxx, de er lagt ind med samme koder.
Hvis jeg rører konens nye Ixxx ender det med al det vrøvl med at dele hus,sommerhus, indbo, bil o.s.v. o.s.v. , det er lidt træls.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. november 2013 - 10:54 #5
Nej.. Jeg har lavet samme fejl, problemet er at de bliver synkroniseret gennem iCloud, så sletter du en app, forsvinder den på alle enheder med sammen "konto/email" tilknyttet.

Så jeg vil anbefale dig at oprette et nyt appleID til din Ixxx :)

Vh
Avatar billede ranni Forsker
09. november 2013 - 16:34 #6
Jeg har oprettet en ny konto/mail men hvis jeg vil bruge et spil, som konen har spillet kommer kun det op og ikke mit.
Der er åbentbart ikke andre måder at overdrage Ipad til  en anden end at man kender koden til nulstilling.
Avatar billede ranni Forsker
20. november 2013 - 12:10 #7
Der var åbentbart ikke en løsning til mit problem, så jeg lukker spørgsmålet.