Avatar billede fssitou Nybegynder
05. november 2013 - 19:35 Der er 10 kommentarer

Web udvikling

Hej,

Jeg har stort behvov for, at udvikle mine web skills og søger derfor et projekt at arbejde på.

Jeg har 3 års erfaring med C# hvor jeg primært har skrevet Desktop og Silverlight/WPF applikationer. Derudover har jeg erfaring med MS SQL også...

Jeg er uddannet Datatekniker, og har bred forståelse indenfor IT systemer, Netværk, Active Directory m.m.

Jeg håber der er en derude, der kan bruge en programmør til et eller flere projekter - min tid er gratis.

Det behøver ikke kun være Webudvikling, men gerne også noget hvor vi har en backend evt. Client- Server...
Avatar billede Syska Mester
05. november 2013 - 19:51 #1
Et OpenSource projekt ville være en god vej ... men der mangler man selvf stadig ideen til hvad det skulle være.

Men jeg vil da lige tænke over det ...
Avatar billede fssitou Nybegynder
05. november 2013 - 20:03 #2
Hej,

Tak for din kommentar buzzzz. Jeg vil gerne sende noget kode, eller lave skrive en lille app eller noget, så du kan se min kode.

Ellers er Open-Source godt, men som du siger så mangler ideen...
Avatar billede anri Novice
05. november 2013 - 21:23 #3
Projekter som jeg har lagt på hylden pga. tidsmangel:

1 * Gantt chart control a'la det man ser i MS Project. ..rigtig godt hvis man kan databinde til SQL.

2 * Dock engine til PDF, så man kan layoute dokumenter på samme måde som man kan docke winforms controls. Den lille twist her, er at  der jo skal kunne være dynamiske størrelser, da man ikke nødvendigvis kender længden af indholdet (men bredden kender man) samt håndtere sideskift og/eller tekst der IKKE må afbrydes ved sideskift.

3 * Online udfyldning af PDF forms. Jeg har en simpel udgave kørende hvor den laver selve PDF'en om til JPG baggrundsbilleder, smider <input> felter på de steder hvor der er tekst input, og fletter de skrevne tekster tilbage i PDF filen, inden man kan downloade det, men det understøtter ikke andre typer (dato input, check/radio - buttons og sådan)

4 * En WebGL baseret engine til at lave/redigere stregtegninger.

Alle projekter er noget jeg faktisk vil betale for, hvis du finder nogle realistiske og brugbare løsningsforslag.

1 & 3 er nok de mest web-intense projekter.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2013 - 21:25 #4
en idé. Mange små klubber/foreninger mangler et lille system til at håndtere medlemmer + en simpel side.
Alle php (!) systemer er med gammel mysql - lav et med mysqli (http://www.eksperten.dk/guide/1480) hvor bruger kan ændre sine egne data, og admin kan tilgå alle. Admin og sekretær skal kunne sende mail til alle (også gruppemails), mens medlemmer kun kan skrive til en anden ad gangen.
Det vigtige er sikkerhed i koden, hvor alle gamle fejl/usikkerheder er fjernet.
Avatar billede anri Novice
05. november 2013 - 21:34 #5
Åh du siger noget her Claes57.

Faktisk har jeg længe (også pga. tidsmangel) haft et system i støbeskeen til en bestemt sportsgren. Jeg VED det vil kunne skabe meget trafik, for det eksisterende system er virkelig gammelt og ubrugeligt, men der er bare ingen med kompetencerne til at lave noget bedre.

En anden lille relateret opgave kunne være en online "pokalhylde" hvor folk kan tage billeder af de ting som de (eller deres dyr) vinder, lave en lille beskrivelse af begivenheden og så behøver de ikke længere at have kasser med gamle pokaler liggende, som de glemmer alt om hvordan de har fortjænt dem.
Derudover vil de jo let kunne dele deres præstationer på facebook.
Avatar billede fssitou Nybegynder
05. november 2013 - 21:58 #6
Tak for alle jeres kommentarer.

@Anri: Det lyder intresserant. Jeg har arbejdet med PDF filer for nogen år tilbage. Tror det hed PDFSharp, men det libary var overhovedet ikke godt nok til, at man kunne nok. Jeg valgte så, at hente Adobe PDF SDK som er skrevet i C/C++, men så blev snakken også en hel anden. Det er et kolosalt libary, og jeg nåede ikke rigtig at komme videre med det.

Vedr. dit Gantt control, så lydet det meget udfordrende...
Avatar billede anri Novice
05. november 2013 - 22:30 #7
Altså en ordentlig asp.net gang control kan du faktisk sælge.

Men tyg lidt på det og se om der er noget der fanger din interesse, så kan jeg nok bistå med nogle af alle de tanker jeg allerede har gjort mig.
Avatar billede anri Novice
05. november 2013 - 22:31 #8
Gang=gantt. (F.... iOS ordbog)
Avatar billede fssitou Nybegynder
06. november 2013 - 08:06 #9
Hej Anri,

Har du en e-mail addresse jeg kan kontakte dig på ?
Avatar billede anri Novice
06. november 2013 - 19:10 #10
Sendt som privat besked