Avatar billede 1Dorte Guru
03. november 2013 - 19:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Picasa - "der er ikke fundet billeder"

Jeg plejer at bruge picasa til redigering af mine billeder.

Jeg kan se alle mine billeder i stifinder.
Når jeg åbner picasa plejer mine billeder straks at være der. Men nu står der "der er ikke fundet billeder".
Picasa starter med at opdatere (den lille firkant, som opdaterer ændringer i stifinder).
Hvis jeg klikker på opdateringsboksen, kommer billedet også frem, men kun dette ene billede.

Hvordan finder jeg mine billeder i picasa igen?.

Dorte
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2013 - 20:08 #1
Har du brugt et andet program til at håndtere dine billeder, og kommet til at tilknytte dette program i stedet?
Prøv at gå i din billedmappe og se om Picasa har deres ikon over billederne.
Hvis ikke skal du lave en filhenvisning til det.
Kan ikke se hvilket system du kører, men hvis du vælger at højreklikke på et billede og vælger "åbn med" finder programmet i fillisten, og husker at tjekke af at det er det progrm du vil bruge, virker det så ikke næste gang du bruger programmet?
Avatar billede 1Dorte Guru
04. november 2013 - 08:52 #2
Jeg har en Windows 7 computer. Picasa 3.9.0.

Jeg har ikke aktivt og bevidst valgt et andet program, men måske...

Jeg kan ikke se et Picasa eller andet ikon over billederne.

Hvis jeg i stifinder åbner et billede, kommer jeg ind i Picasa. Picasa viser det viste foto, men kun dette ene. I Picasa, kan jeg fx trykke på "gå tilbage til bibliotek", men så er der ingen billeder.
Jeg har nu også forsøgt at højreklikke på et billede og vælge "åbn med", det giver desværre det samme resultat.
Håber du kan hjælpe med mere...
Dorte
Avatar billede 1Dorte Guru
07. november 2013 - 21:52 #3
Jeg har selv løst problemet. Dorte
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2013 - 21:57 #4
Hej Dorte.
Vil du godt skrive hvad løsningen blev, så andre der kommer forbi kan få dette tip, hvis de kommer i et tilsvarende problem. På forhånd tak :-)
Avatar billede 1Dorte Guru
07. november 2013 - 22:19 #5
Ja. Da jeg ikke kunne finde en løsning. Afinstallerede jeg Picasa, og derefter downloadede og installerede jeg programmet igen.
Dorte