Avatar billede KimHansen74 Nybegynder
03. november 2013 - 01:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

MySQL til MS SQL migrering

Hej eksperter

Jeg står med en Umbraco CMS der kører med en MySQL database.
Da min host, UnoEuro, ikke understøtter lower_case_table_names og lower_case_file_system, som de nyeste versioner af Umbraco benytter, så skal jeg have fundet på en anden løsning.
En af løsningerne kunne være at migrere dataen fra MYSqlen til en MS SQL.

Men da jeg står med en 30MB fil, når jeg laver en export, så føler jeg mig lige pludselig så lost.. :)

Findes der nogen/noget, der kan hjælpe mig?

Venlig hilsen
Kim
Avatar billede arne_v Ekspert
03. november 2013 - 01:21 #1
Installer SQLServer paa din egen PC og proev at importer - og tilret dump indtil du ikke faar fejl.

:-)

Du skal nok starte med at erstatte `` med [].
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. november 2013 - 09:19 #2
Hej, Kim.

  Bare en detalje: Så vidt jeg husker, vender datoformatet forskelligt i de to databaser; det skal du nok være opmærksom på, hvis indhold skal have en chance for at blive vist kronologisk.

De bedste hilsner
Avatar billede KimHansen74 Nybegynder
03. november 2013 - 22:02 #3
Tak for hjælpen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. november 2013 - 22:06 #4
Til hvem?!?
Avatar billede KimHansen74 Nybegynder
03. november 2013 - 22:14 #5
Begge, al hjælp er værdsat hjælp :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. november 2013 - 22:16 #6
Er du så kommet i mål med løsningen?
Avatar billede KimHansen74 Nybegynder
11. november 2013 - 22:09 #7
Lavede et create script via en anden Umbraco install på en MSSQL og lavede derefter en export fra Mysqlen og importerede hver tabel manuelt, hvor jeg ignorerede PK's og FK's, efter en grundig omgang search/replace..
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. november 2013 - 16:07 #8
Godt nok - husk at lukke spørgsmålet, evt. med pointgivning.
Avatar billede KimHansen74 Nybegynder
13. november 2013 - 01:30 #9
Yup, så smid lige et svar :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. november 2013 - 19:16 #10
Godt du kom i mål med flytningen.