Avatar billede Joyj87 Nybegynder
02. november 2013 - 03:53 Der er 7 kommentarer

Bilanlæg - Pioneer DEH2500ui - fejl i lyden

Hej.

Jeg har købt et Pioneer DEH2500ui til min bil, og afspiller musik via min usb-pind.
Jeg har nu fået mærkeligt problem, som ingen indtil videre har kunne hjælpe mig med.

Når jeg spiller radio eller afspiller fra en CD, virker anlægget upåklageligt, men når jeg afspiller fra USB begynder det at lave fejl i lyden.
Midt inde i nummeret giver anlægget (af mangel på bedre ord)  "blib"-lyde fra sig.
Det kommer meget tilfældig, både hvor i numrene og i hvilke numre den laver denne fejl, hvilket jeg synes tyder på, at det ikke er filerne der fejler noget.
En gang i mellem hjælper det at formatere USB-pinden og fylde musik på igen, MEN problemet vender tilbage igen efter et par dage.

Hjælp, hjælp, hjælp.

Er det min USB-pind, der simpelthen ikke er god nok? I så fald, hvad skal jeg så gå efter?  Jeg kører godt nok med en ældre Maxell 4GB USB-pind. Og har forsøgt med en 8GB ScanDisk. Måske en anden USB-pind hjælper? Eller er det anlægget eller filerne?

Jeg håber nogen kan hjælpe mig.

Hilsen
Joy
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2013 - 08:37 #1
Velkommen til.
Siger anlægget også den lyd lige som du tilslutter usb pinden?
Avatar billede Joyj87 Nybegynder
02. november 2013 - 09:06 #2
Mange tak.
Nej, den siger ikke noget når jeg tilslutter den.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2013 - 11:02 #3
Har du prøvet at lægge musikken ind i en bedre opløsning, og se om det hjælper?
Evt et andet filformat, hvis anlægget understøtter dette?
Avatar billede Joyj87 Nybegynder
03. november 2013 - 14:24 #4
Nej det har jeg ikke. Men det prøver jeg da.
Avatar billede Joyj87 Nybegynder
31. januar 2014 - 21:54 #5
Nå! Nu har jeg prøvet flere forskellige ting ifm. at forbedre kvaliteten på numrene, der kommer på USB-pinden, og intet af det har indtil videre fungeret.
Dvs. efter en uge til halvanden begynder den at lave vilkårlige fejl i numrene, så jeg skal lægge dem ind igen.

Så jeg leder stadig efter gode bud på, hvordan jeg retter problemet.

Hilsen
Joy
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2014 - 07:11 #6
Kender ikke selv problemet, så havde jeg været i dine sko, havde jeg kontaktet Pioneer:
http://www.pioneer.eu/dk/content/support/support/contact.html
PS Der står ikke noget om kravene til usb pinden i manualen til radioen?
Avatar billede Joyj87 Nybegynder
01. februar 2014 - 07:50 #7
Nej, der står intet i manualen desværre.
Jeg tror, jeg prøver at kontakte Pioneer med problemet :) Har indtil videre ikke stødt på nogen, der har hørt om det problem, men måske Pioneer selv kender til det.