Avatar billede Asky Forsker
31. oktober 2013 - 12:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ny Java og Arkivalier online

Har haft problemer med ny Java 7.45 og Arkivalier online. På Arkivaliers hjemmeside står der, at problemet er løst, men det er det ikke hos mig. Browseren spørger, hvilket program, der skal åbne .aspx-filen, hvorefter man får vist kodesiden i stedet for billedet fra kirkebogen. Har nogen løst dette problem??
Til gengæld virkede det med java vers 7.25 :-(
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2013 - 12:39 #1
de fleste nyere maskiner er 64-bit windows. Afhængig af hvordan man starter sin browser kører den enten 32 eller 64 bit version. Man skal derfor typisk hente begge versioner af java, så man er sikker på at køre den rigtige version.
http://java.com/en/download/manual.jsp
henter du både Windows Offline (32-bit) og Windows Offline (64-bit)
filer gemmes på harddisken.
Luk browseren.
Dobbeltklik på den ene java - og få den indlæst. Derefter dobbeltklik på den anden og indlæs den.
Start browser og gå til http://java.com/en/download/faq/remove_olderversions.xml i boksen med "Windows Users: Improve the security..." er der link til at fjerne gamle java-versioner hvis der ligger noget tilbage.

Det er så det hele - nu skulle du kunne tilgå kirkebøgerne.
Avatar billede Asky Forsker
31. oktober 2013 - 13:45 #2
Og det virker faktisk - tak for hjælpen.