Avatar billede Thyssen Nybegynder
30. oktober 2013 - 19:37 Der er 13 kommentarer

Computer vækkes 1-2 sekunder efter den er gået i "slumre".

Aner ikke lige hvilken kategori den skal i.

Okay, det skal siges jeg har været inde i mine "Avanceret Strømforsyningindstillinger" og deaktivere "Tillad Vækketimer".

Dernæst har jeg under "Multimedtieindstillinger" > "Under deling af medier", slået "Computeren skal gå i slumretilstand" TIL.

Endvidere har jeg været inde i "Enhedshåndtering" og kigget alle mine drivere igennem og sørget for, at ingen af dem på vække computeren under slumre.

Det sidste jeg har gjort er, at slå alle USB enheder, som mus etc., fra, så heller ikke disse må vække computeren under slumre.

- ALT dette har jeg gjort uden nogen form for held.

Jeg er ret forvirret, for det er en splinterny computer og pludselig idag kunne den ikke blive i slumre mere.

Det skal siges jeg har WINDOWS 7 64-bit.

^ Håber nogen af jer kan hjælpe mig.... :((

Mvh.

Tim
30. oktober 2013 - 20:21 #1
Tips: Check i BIOS mht. "WakeOnLan" ?
(Gør den det ikke UDEN nogen som helst netværksforbindelse - stikket UD !!!)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2013 - 20:47 #2
Intel har noget SmartConnect og er det aktiveret, så vil en slumrende maskine starte af sig selv en gang i mellem for at tjekke fx mail og facebook.
Slå det fra i programmet - eller bare afinstaller det helt.
Avatar billede Thyssen Nybegynder
31. oktober 2013 - 06:40 #3
Det er en bærbar, så WLAN er slet ikke slået til den er deaktiveret inde i netværksindstillinger.Det eneste jeg har slået til er det trådløse, og selv hvis jeg tager det fra så tænder den stadig. På trods af, at jeg har afkrydset feltet "Må vække computeren fra slumre".

Hvordan tjekker man det i BIOS?
Avatar billede Thyssen Nybegynder
31. oktober 2013 - 06:50 #4
@Claes57

Der findes intet på min computer der hedder SmartConnect :)
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2013 - 06:51 #5
Det kan være indstilling i kontrolpanel/system. Der er der et felt - genstart ved nedbrud. Det skal slås fra. Jeg gætter på at et program lukker forkert ned, og Windows genstarter pga denne indstilling.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2013 - 07:14 #6
prøv den med system - avancerede systemindstillinger, fanebladet avanceret, ved start&genoprettelse klik på indstillinger, fjern hak i genstart automatisk.
det kan være en driver eller et program ikke afslutter korrekt.
Avatar billede Thyssen Nybegynder
31. oktober 2013 - 07:16 #7
Det skal lige siges at:

Den går fint i slumre efter en fresh genstart. Men trykker jeg slumre igen efter den første slumre, så går der kun 1-2 sekunder, så starter den igen.

Claes57, hvor finder man den indstilling?- Kan du guide mig præcist?
Avatar billede Thyssen Nybegynder
31. oktober 2013 - 07:20 #8
@claes57

Jeg har afprøvet det nu, og det fungere heller ikke... :(
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2013 - 07:26 #9
kontrolpanel / strømstyring - skift indstillinger for 'din plan', skift avancerede strømstyringsindstillinger.
Under 'slumre' Tillad vækketimere - deaktiver den.
Avatar billede Thyssen Nybegynder
31. oktober 2013 - 07:30 #10
Det har jeg gjort Claes57, hvis du kigger op i spørgsmålet jeg har stillet - kan du se de ting jeg har gjort.
Avatar billede MADOlsen Forsker
31. oktober 2013 - 10:14 #11
Det er en bærbar, så WLAN er slet ikke slået til den er deaktiveret inde i netværksindstillinger.Det eneste jeg har slået til er det trådløse

Det lyder mildt sagt en lille smule selvmodsigende, da WLAN er trådløst! Men det er måske LAN du mener? :-)
Avatar billede Thyssen Nybegynder
31. oktober 2013 - 10:28 #12
Hej Fedeko.

haha, ja jeg mente LAN.. Men har dog været inde og krydse boxen af, så WLAN ikke må vække min PC...

- Men det med BIOS ved jeg ærligt ikke hvordan man gør, og har ikke rigtigt kunne finde nogen hjælp andre steder :) - SÅ hvis der er et klogt hoved, der kan guide mig lidt? :)
Avatar billede Thyssen Nybegynder
31. oktober 2013 - 16:09 #13
Så ingen hjælp at finde? :(