Avatar billede packey Nybegynder
30. oktober 2013 - 12:04 Der er 4 kommentarer

Oprette afkrydsningskema i excel

Hej.
Jeg er interesseret I at oprette en excel skema med et antal afkrydsningsbokse eller flueben bokse ud for hvert spørgsmål.
Krøllen på halen er at man også skal kunne sætte flueben I boksene fra en iPad eller iPhone via et "office" program såsom docs2go eller andre.
Vi har en masse filer liggende I en dropbox som vores ipads og smartphones er koblet op til, og hver burger skal kunne gå ind I det pågældende skema og krydse af ud for de forskellige spørgsmål I excel arket

How2do???
Avatar billede packey Nybegynder
30. oktober 2013 - 12:05 #1
Jeg skal lige komme med en rettelse til sætningen med ...."office" program...Jeg mener selvfølgelig APP
Avatar billede Thyge Nybegynder
30. oktober 2013 - 17:26 #2
Hej
Kan det ikke klares med et kontrolelement?
Fanen Udvikler -> Indsæt -> vælg Afskydsningfelt under "Kontrolelement for formular".

Efterfølgende kan du tilknytte en celle under egenskaber. Cellen returnerer "SANDT" hvis afkrydsningsfeltet er markeret og "FALSK" ellers.

Jeg kan dog ikke svare på, om det virker på iOS-enheder.

vh Thyge
Avatar billede packey Nybegynder
31. oktober 2013 - 06:02 #3
Hej Thyge.
Nej desværre.
Så langt har jeg også været og kan godt få indsat afkrydsningsfeltet, men feltet kan slet ikke ses på en iOS enhed når jeg åbner filen derfra?
Avatar billede Thyge Nybegynder
31. oktober 2013 - 10:42 #4
Jeg lavede en hurtig søgning og det ser ikke lovende ud. Mit bedste bud er Microsoft Office Mobile, som kræver et 365-abonnement, men jeg frygter at det giver samme problem:

http://office.microsoft.com/en-us/support/microsoft-office-mobile-for-iphone-help-HA103461982.aspx#_Toc368638722