Avatar billede way3000 Nybegynder
29. oktober 2013 - 20:26 Der er 1 løsning

ZendGuard installation på PHP 5.4 ubuntu x64

Hej

Jeg forsøger at få ZendGuard installeret på min Apache2 Webserver (Ubuntu server) med PHP 5.4

Jeg har skrevet lagt .so filen i /usr/local/lib/php/
skrevet dette

zend_extension=/usr/local/lib/php/ZendGuardLoader.so
zend_loader.enable=1

I min php.ini fil og restartet servicen.

Jeg prøver efterfølgende at skrive php -m men kan se at ZendGuard modulet ikke er loaded. Jeg har googlet til neglene blødte men har ikke kunnet finde noget. Der er nogen der snakker om forkert version, men har trippel tjekket at det er til en X64'er

(og så beklager jeg hvis emnet er placeret forkert, jeg tænkte at siden det er et php modul måtte det høre under her, men det kan vel som sådan også høre under noget linux?)
Avatar billede way3000 Nybegynder
03. november 2013 - 14:37 #1
fejl fundet: der var åbenbart en anden php.ini fil (hvilket jeg ikke fatter, men det var det.

(/etc/php5/cli/php.ini)

Hvorfor phpinfo() viste at zendGuard var loadet, fatter jeg ikke, for det var først da jeg satte ovenstående kode ind i denne ini fil at jeg med php -v eller php -m kunne få frem at det var loadet.

MEN nu spiller klaveret og alle er glade! :)