Udfald på Airport Express
Jeg ved godt at dette her forum ikke er tiltænkt Mac/Apple ejere. Men alligevel... Jeg har tilsyneladende dette her problem sammen med mange andre Airport Express (APE) ejere.Jeg er en ejer af en APE 2.nd generation, hvor jeg streamer/afspiller musik via AirPlay. Men det virker ikke efter hensigten.
For jeg oplever udfald i lyden!
Det er ikke sådan at den decideret mister forbindelsen til det trådløse (har udvidet netværket som eneste mulighed jeg fik lov til) men enten stopper afspilleren eller også er APE ikke lægere tilgængelig i AirPlay oversigten men den vises i Airport-værktøj den går fint igennem.
* Det er testet på en iPhone 4S samt en iPhone 5 begge med iOS7 samt en iPad 3 hvor det samme sker.
Det skal siges at mit netværk er opbygget således (alene af den grund at jeg bor i et gasbeton hus hvor signalet dræbes):
Modem -> Router (hertil tilsluttet TimeCapsule via LAN) > expander/exender > hertil et øvrige enheder tilsluttet alle med held.
* Jeg har forsøgt at oprette forbindelsen direkte til primære netværk (udenom expander/exender) men det giver samme resultat
* Jeg har forsøgt at downgrade firmware til APE fra 7.6.4 til 7.6.2 men uden held
Da min router som de fleste andre moderne routere har 5GHz funktion ved jeg ikke om det vil gøre en forskel at slå det til i APE?
* Jeg har i routeren forsøgt at lave en adressetildeling (fast IP) til APE men det hjælper heller ikke
Jeg har heller ikke forsøgt at tilslutte APE med LAN til router da det ikke er meningen og ikke vil kunne lade sig gøre da anlægget APE er tilsuttet står i et helt andet rum
... Jeg er ved at blive sindssyg...