Avatar billede ranni Forsker
28. oktober 2013 - 09:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

windows 7 pro

Hej.
Jeg mener jeg i dette udmærkede forum har læst, at Windows har indbygget et "gør selv" reparationsprogram, så man undgår en geninstl. fra programskiven.

Jeg har ledt i et par timer men ikke fundet det.
Jeg vil blive glad for et link.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2013 - 10:16 #1
der er reparationsdisk http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/create-a-system-repair-disc
og så er der ofte også mulighed via en F-tast når maskinen booter. Det giver en menu, hvor komplet systemgendannelse er mulig - det er dog ikke på alle maskiner, at denne mulighed findes.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2013 - 10:18 #2
Du kan bruge windows DVDén hvis du har sådan en. Måske har du under start nuget som hedder Maintenance med mulighed for at lave en reperations CD.
Ellers prøv om det er det samme som i windows 8. Tryk samtidig på Shift og Genstart til der dukker en munu op.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2013 - 10:20 #3
Munu = menu.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. oktober 2013 - 11:05 #4
Avatar billede Antlars Novice
28. oktober 2013 - 11:17 #5
Hej.
Kører selv Windows 7 prof.,-og har haft brug for systemrep.-disken. Det er en du selv laver.
Tryk på Start - alle programmer - Vedligeholdelse - opret en systemreparationsdisk.
Følg instrukserne der, og du får et godt værktøj.
Hej
Avatar billede Antlars Novice
29. oktober 2013 - 16:18 #6
Windows 7 prof. har også et indbygget reparationssystem.-Det hedder systemgendannelse.
Du finder det således:
Tryk start- alle programmer- tilbehør- systemværktøjer. Under systemværktøjer trykker du på systemgendannelse,-og programmet vil forsøge at gendanne computeren som den var, sidst den var fejlfri.
Avatar billede ranni Forsker
30. oktober 2013 - 10:42 #7
Hej.
Det var en sej omgang at komme igennem.
Det begyndte med at Nero 2014 og Pinnacle 15 ikke ville arbejde tilfredsstillende. De skulle så slettes og geninstl. de kunne ikke slettes,resultat: Kan ikke finde Stifinder, heller ikke Nero `s egen afstl. kunne slette Nero.
Gendannelse og F8 - - ingen ændringer.
Går i panik og laver en gendannelse på dato efter fejlen opstod, så kan de 2 programmer slettes men forskellige funktioner såsom afspille/optage netvideostumper, spille netspil,finde mit eksterne DVD drev og lyd var forsvundet.
Forskellige programmer hentet og efterhånden fungerer det nu nogenlunde og nu skal jeg have slettet alt, hvad der sniger sig ind med gratisprogrammer.
Tak til alle for at holde mit mod oppe.

claes 57 vil du sende et svar og tak for linket.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2013 - 10:48 #8
bare luk selv - du har haft alt arbejdet...
Avatar billede ranni Forsker
30. oktober 2013 - 10:54 #9
jamen så er alle mine point jo tjent på , at jeg har kørt ud , hvor ingen har svar ( det er jeg altså god til)
Mine point er altså ikke et tegn på viden om det her moderne IT.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2013 - 11:02 #10
ok, så...