Avatar billede tf-uno Nybegynder
27. oktober 2013 - 01:02 Der er 7 kommentarer

God erhvervs router.

Hej

Jeg har nu en Cisco rv220w firewall, men oplever nogle gange at den smider internet forbindelsen kort, hvilket er pisse irriterende, derfor skal den skiftes. Men hvad skal man købe..?

På arbejdet har vi brugt en del sonicwall hvilket vi kun har haft gode erfaringer med, dog er de hammer dyre.

Den skal kunne håndtere en 90/90 der bliver køre med 80% load døgnet rundt. Hvad skal man gå efter..?

Sonic wall
http://www.edbpriser.dk/firewall/dell-sonicwall-nsa-220-id-6505993.aspx?q=nsa+220

Zyxel
http://www.edbpriser.dk/firewall/zyxel-zywall-110-id-7517235.aspx

Ren specs mæssigt ser zyxel'en ud til at klare sig bedst, men har ingen erfaringer med zyxel.. dog koster også kun det halve. men brugere noget mere strøm.

Nogle som kan hjælpe..? Eller skal man kigge på noget helt andet..?

Vil bare være sikker på at få en router som kan klare en 100% stabil drift.
Avatar billede chalde Seniormester
27. oktober 2013 - 08:41 #1
Din nuværende bør kunne klare forbindelsen stabilt.
Har du forsøgt at fejlsøge på problemet?
Avatar billede tf-uno Nybegynder
27. oktober 2013 - 09:50 #2
Havde jeg også en forventning om da jeg købte den, men er kun blevet mere og mere skuffet.
I starten da jeg havde wireless aktiveret på routeren var det helt gal, dem mistede konstant forbindelsen. Men efter den blev deaktiveret har det egentlig kørt okey i et halv års tid ca. Dog stadig med et par udfald engang imellem. Men nu er det blevet hel gal :/ pinger jeg f.eks. dba.dk, google.dk kommer der perioder hvor den mister flere ping i minuttet.
Har derfor opgivet og kigger efter en større og mere stabil.

Har du erfaringer med hvad man skal købe..?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. oktober 2013 - 17:42 #3
Hejsa.

Hvad kører du på af forbindelse?
Er du sikker på at det ikke er der, problemet stammer fra?

Ren nysgerrighed: Hvad kører du på en privat/pro-forbindelse, der kan levere 75Mbit konstant datastrøm???

De bedste hilsner
Avatar billede tf-uno Nybegynder
27. oktober 2013 - 19:17 #4
Jeg har fiber 90/90mbit.. privat.

Er næsten sikker på det er routeren, for pinger jeg den, misser den samtidig med de andre udfald. Den genstarter ikke helt, men hænger. Har dog fået fingrene i en Sonicwall tx210, den burde kunne klare opgaven lidt bedre :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. oktober 2013 - 21:23 #5
Nu har jeg ingen erfaring med Sonicwall, men tillader mig nu alligevel at rynke lidt på næsen, idet der står Dell foran. Deres pro-service har alle dage mildest talt været amatøragtig. Jeg var nok gået efter en Cisco ASA5505'er eller lignende.
Men igen, den slags er jo subjektivt...
Avatar billede chalde Seniormester
28. oktober 2013 - 07:49 #6
#4 Jeg tænker om der er dele af konfigurationen som kan ændres.
Tænker her hvordan session timeout er konfigureret (og om de kan strammes lidt op).
Som udgangspunkt ville jeg sætte fuld logning op og overvåge den når problemet opstår.

#5 En 5505er kan måske også blive en flaskehals (såfremt rv220eren reelt er flaskehalsen). Men 5505eren kan trods alt håndtere flere sessions, så holder også på den som et forsøg (men så skal det være en sec plus og så løber det op).
Avatar billede tf-uno Nybegynder
28. oktober 2013 - 08:30 #7
En 5505er har kun 100Mbit porte, ville gerne op på gigabit.
Nu tester jeg med sonicwallen, da den kan håndtere nogen flere sessioner, i det hele taget bare har bedre specs.