Avatar billede scivias Nybegynder
25. oktober 2013 - 14:31 Der er 1 kommentar

Skift fra Telenor til TDC

Har et irriterende problem.

Skiftede for nylig fra Telenor, som jeg havde store problemer med som leverandør af en ordentlig hastighed, selv om jeg betalte for den, til TDC. Hastigheden er i top nu og svarer til min betaling - ja endda i overkanten.

Men når jeg sender og modtager mail fra mit Outlook program sender/modtager Telenor stadig med og forsinker processen. I status for send modtag boksen sender og modtager Telenor først og derefter TDC. Jeg har desuden rådighed over min gamle Telenor mail adresse stadigvæk. Hvad er der galt og hvor kan jeg evt. gå ind og fjerne Telenor fra mit mailprogram.

Er desuden bange for at miste alle mine mails, som stadig står listet under Telenor, der stadig opbevarer og modtager hver eneste mail.

Håber på god hjælp. På forhånd tak.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
29. oktober 2013 - 22:52 #1
"Er desuden bange for at miste alle mine mails, som stadig står listet under Telenor, der stadig opbevarer og modtager hver eneste mail."

SVAR:
Opret straks en Gmail mailkonto. Den koster ikke noget og du er dermed uafhængig af en bestemt netoperatør. Samtidig behøver du aldrig at slette en mail, fordi der er masser af plade. Jeg kan fortælle, at min kone har over 11.000 mails liggende.

Der er dog det problem, at dine nuværende mailadresse ligger på mange web-sider og der er mange venner som også har den gl. adressse liggende i deres mailprogram.
Derfor skal du gi' disse venner/web-sider besked om at ændre din mailadresse til den nye.

Lad være med at slette den gl. adresse før den selv stopper.