Avatar billede Driton Seniormester
24. oktober 2013 - 10:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

tracking systemer

Man ser altid i film, hvordan de sporer folk via deres telefoner osv. Er dette muligt? hvis ja, hvad skal der til for at sporer folk? hvordan udvikler man sådan et system(Programming)?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2013 - 13:03 #1
du skal bare have fuld adgang til teleselskabernes maste-data. Det er ikke noget de lige giver bort (ikke engang til Skat, selvom de gerne vil have fat i data).
Smartphones har ofte gps indbygget, så der kan du måske lave en app, der sender data til dig (du skal lige lave det attraktivt, fx som  facebook, så folk selv henter din app og giver den adgang til data).
Avatar billede Driton Seniormester
24. oktober 2013 - 13:14 #2
Hvad med sporing af, via celltowers?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2013 - 13:44 #3
Celltowers er udenlandsk for mater med teleudstyr. Du kan let se, hvor Master findes - men du får ikke adgang til dat i dem.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2013 - 13:44 #4
Ikke mater, men master.
Avatar billede Driton Seniormester
30. oktober 2013 - 10:13 #5
Når okay tak for svarende @Cales57 smid et svar så uddeler jeg dig pointen
Avatar billede Driton Seniormester
30. oktober 2013 - 10:14 #6
Bare et spg mere hvordan ser en master ud?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2013 - 10:23 #7
designet er meget forskelligt. En i Helsingør sidder i område uden master, så der er den kamufleret som flagstang. Andre steder er det på høje skorstene, hvor der så er monteret nogle lange kasser (de er vel 30cm brede og 1 meter høje), og så er der egentlige master (gitterkontruktion a la el-master langs motorveje osv) - men stadig med de lange kasser på. Der er en/flere kasser til hvert teleselskab (tdc/telia/3/telenor) da de oftest deler udgiften til masten, men jo har hvert deres eget net.
se billeder: https://www.google.dk/search?q=telemast
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2013 - 10:23 #8
og luk gerne selv...
Avatar billede Driton Seniormester
21. november 2013 - 19:30 #9
Svar