Avatar billede karbylon Nybegynder
21. oktober 2013 - 18:56 Der er 3 kommentarer

sort og hvid billede

Jeg har da jeg købte Corel Paint shop pro x3 kunnet jeg ved hjælp af en skyde linje på billede lave mit bille sort og hvid. Det syntes jeg var smart. Min gamle computer fra 1996 kunne ikke længer der for en ny computer. Problem for mig er nu jeg ikke kan huske hvordan jeg fik det lavet. Er der nogen der kan hjælpe mig
Avatar billede claes57 Ekspert
21. oktober 2013 - 19:51 #1
Der er jo sket lidt i pc siden da.
Hent Irfanview
http://www.irfanview.com/
du skal have programmet + plugins (tilbehør) og i menuen til venstre også lige 'IrfanView languages' den danske.
Installer programmet - derefter plugins, og sprog. Start programmet, vælg Options, Change Languages, og vælg dansk.
Højreklik i stifinder på dit billede, åbn med Irfanview, vælg Billede, Konverter til gråskala - eller bare Ctrl+G
Derefter Filer / Gem som, og gem billedet (der kommer også en lille popup til højre - sæt skyder i kvaliteten til GOD, så den ikke komprimerer billedet).
Avatar billede lx2ba Novice
21. oktober 2013 - 21:51 #2
Nu har jeg stadig et PaintShopPro version 7.04 liggende på min computer, - gad vide, om det ikke kan gøres på samme måde med dit lidt ældre program?
Et åbnet billede gøres med min PSP til et sort/hvidt billede ved at gå i menupunktet Colours/farver og klikke på det tredje punkt Greyscale/Gråtoner. Prøv det!
Avatar billede karbylon Nybegynder
22. oktober 2013 - 02:30 #3
Jo jo det kan jeg godt. Men det jeg skal bruge er f.eks. et farve billede af en skov. Nu vil jeg at træet i midten af billede skal være sort hvid. Det plejer jeg kunne lavede ved hjælp af en skyde linje på billede som jeg kunne flytte med musen frem og tilbage så det sort hvide træ fade ud i farver.

Jeg ved ikke hvordan jeg fik PSP sat op på denne måde, for jeg benyttede altid last used