Avatar billede larsini Seniormester
21. oktober 2013 - 15:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kommer jeg ind i BIOS???

En 8 år gammel men velfungerende Compaq EVO med XP home. Jeg kan ikke få den til at gå i dvale selvom jeg sætter den til at gøre det i Windows.
Måske står noget forkert i BIOS, men jeg kan ikke komme ind selvom jeg slår F10, ESC og altmuligt andet.
Nogen der har en cowboy trick til at komme ind, eller skal jeg bare fjerne batteriet fra bundkortet et par sekunder, det gjorde vi vist i gamle dage???
Avatar billede mkaiser Nybegynder
21. oktober 2013 - 15:27 #1
Har du prøvet:
Delete, F1, F2, Insert
Ellers kan du prøve ctrl +alt eller esc
21. oktober 2013 - 15:29 #2
... Jeg kan ikke få den til at gå i dvale ... - Lidt mere info ?
Avatar billede Blandy Praktikant
21. oktober 2013 - 15:33 #3
Dvaleproblemet vil jeg næste mene er en powersetting i windows xp. Er det når du lukker låget i den ikke går i dvale eller hvordan?
Avatar billede nyhuus Nybegynder
21. oktober 2013 - 15:40 #4
Har du muligvis en "Fn" knap?

Jeg fandt lige dette indlæg på et andet forum, omkring Comopaq EVO

"not sure if you figured it out or not, but i ran into this recently, and figured it out:
the keyboard i was using had 2 different functions assigned to the F9-12 keys, and by default, F10 key was a media function (like pause or skip track). i had to hold the Fn (Function) key and press F10 to bring up BIOS (indicated by the fact that the "F10" on the key was in BLUE color, which is the same as the Fn key. Fn key is usually near the spacebar, but this can vary on different keyboards.
ironically, i have just the opposite problem: the PS/2 mouse won't work. USB mice work fine, but no PS/2 mice don't even show up in Windows XP..."
Avatar billede larsini Seniormester
21. oktober 2013 - 15:41 #5
#2 - tja husets øvrige pc'ere kan jeg da sætte op i strømstyringen til at gå i dvale efter x-antal minutter. med pc'en der driller kan kun bekvemme sig til at slukke for skærmen altimens hd, blæsere og hvad er der, bare fortsætter med at brænde husleje og strøm af.
det er peanuts, men alligevel. når fruen forlader den kører den måske hele dagen eller natten.
jeg mener har prøvet alle taster øverst på keyboardet.
Avatar billede larsini Seniormester
21. oktober 2013 - 15:50 #6
#4
aha - det skal jeg lige checke

tak til jer alle for quick response so far

jeg pusler lidt videre

pillede vi ikke batteriet ud i gamle dage?
Avatar billede larsini Seniormester
21. oktober 2013 - 16:02 #7
har nu udskiftet trådløst keyboard med et kablet, og vupti med F10 kom jeg ind i BIOS, som jeg så skal rode med.
vender tilbage.
Avatar billede larsini Seniormester
21. oktober 2013 - 17:05 #8
#4 gav det rigtige stikord til at komme ind i bios - smid et svar så lukker vi.
nu må jeg så fedte lidt med bios - det er som om den pc'en ikke går helt i dvale dvs der er en blæser som stadig kører, den skal jeg nok får jordet

tak for hjælp og interesse
Avatar billede nyhuus Nybegynder
21. oktober 2013 - 19:58 #9
Håber du får det løst :)