Avatar billede Tharus Nybegynder
13. oktober 2013 - 12:19 Der er 9 kommentarer

Photoshop talrække.

Hej. jeg vil gerne lave en talerække til et menukort så de kan fortælle hvilken nummer de vil ha når de bestiller. men når jeg skriver talrækken bliver den sådan her.
1.Magerita
2.Napoli
10.Jamaica.

Jeg vil gerne have alle punktummer under hindanden og at 2  tallet ligger lige over "0" i 10 tallet sådan her. (Men når jeg flytter rund med pilene som jeg har gjordt her under bliver punktummerne virkelig skæve.)

1....
2....
3...
10...
Avatar billede Rosenborg Praktikant
13. oktober 2013 - 12:36 #1
Hvis menuen du laver er til online brug, så er det fint nok at bruge photoshop. vis det er noget der skal printes, så er Indesign eller Illustrator helt klart det bedste valg.

Du kan sådan set ikke få i photohop til at få dem automatisk til at rette efter den måde du vil have, der er selvfølgelig nogle triks, men det kræver lidt manuelt arbejde. Det er jo en grund til at det er en redigering program, du kan nemlig redigere alt.

Hvis du arbejder i Layers og det håber jeg gør, eller har du meget at lære igen. Så kan du markere de nødvendige og gøre det manuelt. Det er ikke så svært igen, om du så har flere tusinde numre.

God aften.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. oktober 2013 - 12:50 #2
Hvis du markerer stedet efter du har merged "sammenkoblet" kan du bruge trans form og piletasterne
http://gratisupload.dk/vis/702712
Avatar billede Tharus Nybegynder
13. oktober 2013 - 13:22 #3
Arbejder self i layers. Men hvordan kan jeg gøre det manuelt. Sidste gang jeg lavede et menukort begyndte den automatisk at gøre det med at få 10'erne til at stå alene.. :)
Avatar billede Tharus Nybegynder
13. oktober 2013 - 13:25 #4
Men bliver det ikke træls i længden...:) tak..
Avatar billede Tharus Nybegynder
13. oktober 2013 - 13:26 #5
Arbejder self i layers. Men hvordan kan jeg gøre det manuelt. Sidste gang jeg lavede et menukort begyndte den automatisk at gøre det med at få 10'erne til at stå alene.. :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. oktober 2013 - 13:31 #6
Der er forskel på hvilken udgave af Photoshop du bruger.
Avatar billede Tharus Nybegynder
13. oktober 2013 - 13:32 #7
Bruger cs6.. :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. oktober 2013 - 13:44 #8
Ja der er det jo ændret når du bruger tekst værktøjet skal du foroven ude til højre lægge mærke til at der er kommet "venstre" "mitter" og "højre justerings værktøjer" lige som i Word
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. oktober 2013 - 14:13 #9