Avatar billede ts Nybegynder
11. oktober 2013 - 22:39 Der er 2 kommentarer

Bootmgr is missing

Min bærbare har problemer.
Den kan pludselig ikke starte op, men kommer derimod med flg. besked:
Bootmgr is missing.
Windows 7 når aldrig at starte op, inden beskeden kommer frem på skærmen.

Jeg har prøvet at køre Windows 7 CD'en, men når jeg forsøger at repair, så går den i stå midt i det hele og hvis jeg prøver at installere Win 7 igen går den også i stå.

Jeg har prøvet at lave en test af harddisken inde under Bios, men så skriver den bare at testen er passed og når jeg går ud af Bios så skriver den pludselig Boot device not found, please install an operating system on your hard disk.

Kan det være harddisken der er stået af?
Jeg vil også være træt af at købe en ny harddisk hvis ikke det er det der er galt.

Det er en HP Pavillion Entertainment PC

Please hjælp...
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2013 - 07:50 #1
Prøv at teste din disk.
HdTune: http://www.hdtune.com/
Eller Hirens Boot cd http://www.hirensbootcd.org/download/ som har en masse værktøjer med i pakken.
Hirens kan oprettes på en usb eller en cd til kørsel derfra.
Både Hirens og HdTune skal laves så pc booter på dem, så det kører helt fra pc start af.
12. oktober 2013 - 09:32 #2
www.eksperten.dk/guide/1463

[Mini XP]

Kan du 'se' din Harddisk derfra ?