Avatar billede Jonas999 Nybegynder
11. oktober 2013 - 18:03 Der er 11 kommentarer

At formatere en disk? Hjælp? Mister jeg billederne?

Hej

Mine forældre er lige kommet hjem fra ferie og jeg skal lægge deres billeder fra kameraet (Hukommelseskortet) over på deres computer....

Normalt gør jeg som jeg altid gør.
Altså hukommelseskortet ud af kameraet og ind i computeren og så giver resten sig selv herfra.

Men når jeg stikker kortet i, skriver den:
"Du skal formatere disken før du kan bruge den"

Jeg har brugt kortet tidligere uden problemer.

Hvad gør jeg?
Hvis jeg klikker ja, til at formatere den, mister jeg indholdet, (Skriver den) altså billederne og det må jo ikke ske!

Håber en kan hjælpe og forklare mig hvad jeg bør gøre. Gerne med en forklaring på absolut "børne-niveau", for jeg er så dårlig til computer.

På forhånd mange tak :)
Avatar billede sadolin1978 Novice
11. oktober 2013 - 18:33 #1
prøv evt et kabel fra kamera til computer (plejer at følge med ved køb af kamera)
Avatar billede Jonas999 Nybegynder
11. oktober 2013 - 19:06 #2
Det hjælper ikke? :(
Avatar billede Jonas999 Nybegynder
11. oktober 2013 - 19:13 #3
Når jeg åbner kameraet med kortet i, skriver den også at "kortet" skal formateres.

Det må således være det lille hukommelseskort der er noget galt med? Hvad gør jeg?
Avatar billede thov Forsker
11. oktober 2013 - 19:15 #4
Det er vel en indbygget SD-kortlæser du bruger ?
For så sætter et andet SD-kort i hullet, højreklikker på dets drevbogstav og vælger 'skub ud'.

Prøv så igen med kortet fra kameraet - det er ikke umuligt, at det godtages.

Men USB kabel mellem kamera og computer, burde være ok - men ikke så hurtigt som direkte kortforbindelse.
Avatar billede thov Forsker
11. oktober 2013 - 19:18 #5
Tag nogle flere billeder med kameraet - det retter måske op på filtabellen.
Avatar billede thov Forsker
11. oktober 2013 - 19:21 #6
Duer det heller ikke, så prøv med MjM photorecovery http://www.snapfiles.com/get/mjmphotorecovery.html
Avatar billede anri Novice
11. oktober 2013 - 21:58 #7
Tag IKKE flere billeder.
Vejen frem er nogle af de SD recovery programmer der findes derude.
Avatar billede tiger_dk Mester
11. oktober 2013 - 23:06 #8
Eller evt. prøve det her recovery program - http://www.cardrecovery.com/?rid=google&kid=crel0101

Koster godt nok $39.95 for fuld version, men er man ikke ville til at betale det, når man gerne vil have noget af sit kæreste eje tilbage !

Jeg håber sku det lykkes, og at du får de billeder ud af det kort !
Avatar billede tiger_dk Mester
11. oktober 2013 - 23:10 #9
Avatar billede tiger_dk Mester
11. oktober 2013 - 23:12 #10
Her er der endda en liste over de bedste inde for det område:

http://photo-recovery-software-review.toptenreviews.com/
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2013 - 07:54 #11
PC Inspector Smart Recovery?
http://digifile.dk/download.php?katid=33