Avatar billede qqpp Nybegynder
11. oktober 2013 - 15:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Synology DS212j cpu problemer

Jeg har indtil for nyligt været rigtig godt tilfreds med min nas server, men må sige at være løbet ind i problemer. Uvis af hvilken grund begyndte min NAS for nylig at bruge 100 % af cpu´en hele tiden. Jeg forsøgte at lukke for alle pakker, logge alt af på net værket men intet hjalp. Jeg kørte på daværende tidspunkt med DSM 4.2. Jeg valgte at opdatere til 4.3 for at se om det hjalp, men nej intet ændret. Jeg har nu lavet et reset af serveren, stadig uden held.
Total tom og ny installation, bruger den hele tiden 100 % af cpu´en. Når jeg kigger i ressource overvågning kan jeg se at forbruget er splittet op mellem Bruger, system og I/O vent. Forbruget for Bruger ligger permanent på omkring 85-90 % hele tiden, på trods af at der ikke er noget installeret eller sat igang. Nogen der har en ide til hvad der kan være galt?
Avatar billede chalde Seniormester
11. oktober 2013 - 15:29 #1
Hvilken proces står for forbruget?
Kig i ressource monitor -> process.
Avatar billede qqpp Nybegynder
11. oktober 2013 - 15:36 #2
rsrcmonitor2.cgi og error.cgi er de processer som kører med højeste % forbrug, ligger og springer mellem o og 30.
Derudover ligger der mellem 3 og 5 processer på mindre end 2%

Det undre mig lidt at hvis jeg ligger % satserne sammen kan jeg aldrig få det til mere end ca 55-60 %?
Avatar billede wjens Guru
11. oktober 2013 - 16:18 #3
Har du lagt en stor bunke fotos ind på den?
Den kan finde på at køre i dagevis for at lave thumbnails.
Avatar billede qqpp Nybegynder
11. oktober 2013 - 16:25 #4
Den er tom! Har installeret DSM 4.3, og den er blevet færdig med sætte diskene op, har kørt i ca 1 døgn.
Så nej har ikke lagt billeder ind, har endnu ikke installeret noget overhovedet!
Avatar billede qqpp Nybegynder
12. oktober 2013 - 16:46 #5
Lukker her - er i dag faldet i brug af cpu, har ikke ændret noget eller lavet noget, men løst er det ihvertfald for nu.
Avatar billede rebbe Nybegynder
31. januar 2014 - 16:36 #6
Hej..
Jeg vækker lige denne tråd til live igen da jeg har fået præcis samme problem på min Synology DS212J.

Jeg opdaterede til DSM 4.3 fra DSM 3.2 for 1 uge siden og lige siden har CPU kørt på 100%. Den bruger 10-20% på system og 80-90% på user.
Mistanken er som nævnt processen 'error.cgi' som konstant ligger med det højeste CPU forbrug på 5-15%.

Jeg har lavet en hard reset og geninstalleret DSM 4.3 uden at det afhjalp problemet.
Hvordan finder jeg den proces og får den lukket?
..eller kan det være noget helt andet der er skyld i problemerne.
Avatar billede joodan Nybegynder
28. marts 2014 - 22:37 #7
Jeg har efter sidste opdatering fået fuldstændig samme problem, en ekstra opdatering som synology sendt løste i første omgang problemet troede jeg men lige nu er cpu forbruget på konstant 98%
set er synboavscan der optager 82% af resurcerne alt andet er nede i småtingsafdelingen.

Jeg har desværre kendskab til løsningen, jeg kan jo ikke lukke ned for noget der ikke bruger ret meget cpu
Er der noget der har et godt forslag