Avatar billede allan_intension Nybegynder
10. oktober 2013 - 18:22 Der er 7 kommentarer

Administratorfil til NemID slettet

Min gamle pc med NemID administratorfil er ødelagt, og jeg har ingen sikkerhedskopi heraf. Filen er væk - ingen mulighed for genetablering.

Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får etableret ny fil.

Forsøger jeg at oprette ny fil hos NemID, opretter systemet medarbedersignatur til mig, men henviser til administrator, som jeg jo ikke kan tilgå.

Jeg kan ikke finde vejledning hos NemID

Nogen forslag til hvad jeg kan gøre, eller skal jeg bruge 250 kr. til NemID's support.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2013 - 18:28 #1
Nu ved jeg ikke lige hvor denne fil ligger.
Men har du mulighed for at køre en systemgendannelse til før problemet opstod, for at se om dette løser problemet?
Avatar billede allan_intension Nybegynder
10. oktober 2013 - 18:34 #2
Desværre - Pc og disk er væk.

Jeg kan bare ikke forstå at det ikke er beskrevet hos NemID.
De må have problemet hele tiden. Jeg er da ikke den eneste der ikke tager sikkerhedskopi.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. oktober 2013 - 19:28 #3
Hvad er en NemID administratorfil?
Og hvad skal du bruge den til?
Hvis man søger på Google, kommer der ikke noget frem.....
Avatar billede chalde Seniormester
10. oktober 2013 - 19:41 #4
#3 En del (nøglefil) af installationen til udstedelse af medarbejdersignaturer. Se: https://www.nemid.nu/dk-da/erhverv/nemid_til_erhverv/medarbejdersignaturer/
Avatar billede repox Seniormester
11. oktober 2013 - 07:55 #5
Vi har for nylig haft samme problematik på min arbejdsplads. Vi ringede dog til supporten og forklarede situationen.
Vi modtog ikke en regning på support.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2013 - 15:42 #6
Så skal der vil bare bestilles en ny medarbejdersignatur.Men det skal jo ske igennem din arbejdsplads.
Avatar billede allan_intension Nybegynder
13. oktober 2013 - 18:47 #7
Jeg tror jeg prøver at bruge supporten hos NemID