Avatar billede math321 Nybegynder
09. oktober 2013 - 17:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

AMD overdrive GPU?

jeg har en pc med et ATI Radeon HD7950 som jeg for nyligt opdaterede drivere på. jeg fik programmet AMD catalyst center og så at der var en sektion som hed overdrive. det lignede et sted hvor man kunne overclocke, men da jeg ikke har meget fostand på det vil jeg gerne have nogle svar fra jer.
Hvordan påvirker det ydelsen at man OC`er?
bliver stabilitet nedsat?
der stod noget om at det var hvis PC´en blev udsat for særligt hårdt arbejde at det slog til. man kunne justere mange ting: GPU-clock, hukommelses-clock, blæser på grafikkortets hastighed i procent fra 20 til 100 og strømstyring fra -20 til 20 procent.
hvis jeg for eksempel sætter clock-hastigheden fra 800 op på 11000 MHz, skal jeg så også sætte strømstyring op?
kan jeg få en "plan" så jeg kan få maksimal performance ud af den uden at der går 10 procent strøm til spilde?
hvad skal mine setting være så?

tak på forhånd.

Hilsen Mathias
Avatar billede math321 Nybegynder
09. oktober 2013 - 17:47 #1
de nuværende ting UDEN overdrive sat til:
300 MHz GPU-clock
150 MHz hukommelses-clock
0 % strøm
20 % blæserhastighed
32 grader Celsius

de nuværende ting MED overdrive sat til:
800 MHz GPU-clock
1250 MHz hukommelses-clock
0 % strøm
50 % blæserhastighed
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2013 - 21:05 #2
Har du brug for at OC? Jeg syntes det ville være unødvendigt at OC. Først om nogle år ville jeg gøre det.
Find guides på nettet om OC fek.s http://www.guru3d.com/articles_pages/radeon_hd_7950_overclock_guide,1.html
Avatar billede math321 Nybegynder
10. oktober 2013 - 20:18 #3
jeg spillede Far Cry 3 og syntes faktisk at der var frame drops... ved ikke om det bare er mig men derfor kunne jeg godt tænke mig at den tog lidt fra når jeg spiller tunge spil :) regner også med at købe Battlefield 4 så vil gerne være sikker på at det yder godt :D
Avatar billede math321 Nybegynder
11. oktober 2013 - 21:03 #4
artiklen forklarer jo alt, mange tak for hjælpen. læg et svar :)
Avatar billede math321 Nybegynder
11. oktober 2013 - 21:50 #5
forresten, kan man sætte vandkøling på grafikkort? jeg ved at man kan på CPU i hvert fald. hvis man kan, kan man så købe vandkøling der køler både CPU og GPU på samme tid?
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2013 - 19:27 #6
Ved ikke særlig meget om vandkøling men du kan få det til grafikkort Og ja du kan få en der køler begge dele på samme tid.
Avatar billede math321 Nybegynder
19. oktober 2013 - 16:19 #7
tak for svar, besluttede at vente som du også siger.