Avatar billede hansen222 Nybegynder
08. oktober 2013 - 08:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

computer til afspilning af film

Hej

hvor god en computer skal jeg have hvis den udelukkede skal afspille film fra den og over til et tv? Det drejer sig om HD film så regner med det skal køre fra DVI til HDMI

kan i evt. Smide nogle specifikationer til en pc? Regner ikk med og vil give ret meget for en så det skal bare lige række til det.
Avatar billede hansen222 Nybegynder
08. oktober 2013 - 09:04 #1
Er den er for dårlig hvis jeg selv sætter ét større grafikkort i?

http://www.dba.dk/ibm-8172-6ag-3000-ghz-2-gb/id-1002794402/
Avatar billede chalde Seniormester
08. oktober 2013 - 09:05 #2
Er det et krav at det er en computer?
Mange medieafspillere kan klare jobbet uden problemer.
Avatar billede sadolin1978 Novice
08. oktober 2013 - 09:08 #3
et alternativ kunne være denne

http://raspberrypi.dk/produkt/living-smart-tv-mediecenter-raspberry-pi-pakke/

se evt andre pakker her

http://raspberrypi.dk/webshop/kategori/samlede-raspberry-pi-start-pakker/

den er lidt tung i styringen men når den afspiller gør den det uden at hakke
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2013 - 09:11 #4
du skal have en med hdmi-udgang - så kommer lyd med over i samme kabel.
jeg ville selv droppe medieafsppillere, da du med en pc også har adgang til nettet - og dermed også kan streame alt andet fra nettet til tv (youtube, skype, facebook osv) ..
men ellers kan stort set alle pc'er klare det.
Avatar billede hansen222 Nybegynder
08. oktober 2013 - 09:18 #5
En af grundene er ligesom  claes57 skriver så kunn det være godt nok hvis den kunne streame også. Den skal kobles sammen med min gode stationær computer på netværket.  Computeren skal stå i soveværelset og afspille. Så derfor skal den kunne afspille uden at hakke i det derfor tænkte jeg på den som var i det link jeg sende også med et andet grafikkort.  Måske et trådløst netværk kort kunne køre det også?
Avatar billede chalde Seniormester
08. oktober 2013 - 09:20 #6
#4 Androidbaserede har ingen problemer med det. Ligeledes fungerer mange andre uden problemer med f.eks. youtube, netflix osv.
Og det hele til en noget anden pris (både indkøb og drift/strøm).

Personligt har jeg en htpc i stuen med xbmc og en wdtv i soveværelset. Uden tvivl er xbmc lidt lækrere at bruge, samt lidt flere funktioner, men til afspilning af film klarer min wdtv det helt uden problemer.
Avatar billede chalde Seniormester
08. oktober 2013 - 09:23 #7
Kan lige supplere med, at min wdtv streamer 1080p over wifi uden problemer ca. 7-10m fra AP gennem 2 vægge:
http://wdc.com/en/products/products.aspx?id=330

Men jeg vil dog stadig ikke være foruden min XBMC i stuen.
Jeg vil dog mene at til under 700kr, kommer man længere med en medieafspiller end en pc.
Avatar billede hansen222 Nybegynder
08. oktober 2013 - 09:27 #8
Ofte har jeg også film på computeren som jeg har fået og der skal man højre klikke og vælge de danske undertekster på og det synes jeg ikke altid man kan når det ikke er en computer.
Avatar billede sadolin1978 Novice
08. oktober 2013 - 12:08 #9
I XBMC har du også mulighed for undertekster, og her kan du selv vælge flere forskellige udbydere af disse.

har selven gammel computer med en ubuntu XBMC som spiller full HD
Linket i #3 til PI`en spiller også i full HD, men som beskrevet så er styringen lidt tung men den afspiller uden problemer.
Den er også med HDMI samt netværks stik og her vil der være en mulighed for at tilkøbe et trådløst netkort
Avatar billede hansen222 Nybegynder
08. oktober 2013 - 12:13 #10
okay kunne være jeg skulle overveje det.

har i forvejen en bærbar computer som jeg plejer og bruge, en rimelig god samsung ca. 1 år gammel med HDMI udgang, men når jeg afspiller hakker den, eller også kommer der en masse firkanter som så forsvinder ved næste scene eller billede skift, vil det program du hentyder til XBMC kunne afhjælpe det eller har jeg misforstået konceptet?
Avatar billede sadolin1978 Novice
09. oktober 2013 - 07:17 #11
XBMC er et godt program der ikke kræver de helst store recursser så ja det ville kunne afhjælpe det problem du har.
Men når det er sagt har det også lidt problemer med at arbejde sammen med nogle grafikkort i windows derfor bruger jeg ubuntu udgaven på min gamle pc.

men der kan læses lidt om det her: http://xbmc.org/

og det kan hentes her: http://xbmc.org/download/

prøv at se hvordan din windows udgave køre inden du ligger hele maskinen om
Avatar billede hansen222 Nybegynder
11. oktober 2013 - 12:52 #12
Fik XBMC op og køre :)

Smid lige et svar, så vi kan få lukket den igen
Avatar billede sadolin1978 Novice
11. oktober 2013 - 15:09 #13
her kommer et svar skal vi se om der er andre der gerne vil deltage da jeg ikke var den første der nævnte XBMC
Avatar billede hansen222 Nybegynder
12. oktober 2013 - 11:20 #14
Ja lad os det:-)