Avatar billede Mettegpedersen88 Nybegynder
05. oktober 2013 - 23:13 Der er 9 kommentarer

Min CD/DVD drive er holdt "HELT" op med at fungere

Hejsa

Jeg har et spørgsmål jeg har forgæves og opgivende forsøgt at finde løsninger for, da dem jeg har fundet ikke har virket!
Bl.a. har jeg prøvet en hvor jeg skulle ind i enhedhåndteringen osv for at slette Upper og underfiltrer som jeg ikke kunne finde!

Dernæst prøvede jeg tilsvarende, som heller ikke gav nogen løsning på mit problem!

Nå, men før jeg går videre med det, så er det nok bedst jeg lige forklare hvad der er sket!

Jov, her for to-tre dages tid siden, fik jeg lige formatteret min computer, da den trængte gevaldigt pga en del virusser mm som den havde fået! Øv! Hvilket betød jeg måtte slette de fleste ting så som mit ynglings spil (Sims 3). Men tænkte det går vel nok. Har jo spillene, så kan jo bare installere dem igen! - troede jeg!
-_-

Nå, men her efter alle opdateringerne mm var opdateret efter at computeren var så god som "ny" - så besluttede jeg mig for at geninstallere spillene! - Men da bemærkede jeg at min CD/DVD drev ikke gad indlæse mit spil, selvom den havde loadet, og den lille CD ved musen viste sig, men der skete intet yderligere! - Efter en masse mistet tålmodighed og gentagelser ved at åbne og lukke drevet og genstarte computeren, så lykkedes det endelig, dog ville spillet pludselig ikke færdig installere! Nå, så tjekkede spillet, det havde en del ridser (hvilket normalt ikke har betydet så meget når jeg har spillet (før jeg fik min bærbar formateret)).

Så besluttede mig for at købe en ny kopi af basis spillet, fordi jeg tænkte at det nok var for ridset. Men selv ikke det nye spil som jeg fik i dag (d. 05.10.13) gad virke. Gik i gang kl. 10:30 ca og først efter kl. 15-16 havde jeg endelig fået det skide spil installeret - hvilket normalt ikke burde tage mere end max ½ time. Det tog i hvert fald 20 gentagelser mht at skubbe drevet ud og ind og 3 forsøg med selve installationen!

Så prøvede jeg med et af de andre udvidelsespakker fra Sims, men der var der slet ikke tale om at den ville indlæse det! Uanset hvor mange gange jeg gentog! - Den lavede også en mærkelig chuck chuck agtig lyd, samt den begyndte at lugte lidt, så stoppede (ved ikke om den er helt færdig, eller om jeg måske har overophedet den med alle mine forsøg)

Men her til aften efter at have prøvet at de løsninger jeg havde fundet, så virker den slet ikke. Jeg indsætter disken og lukker i. Den laver den chuck chuck lyd og den der indlæsnings lyd i omkring 4-5 sekunder, og så sker der ikke mere!

Er det et tegn på min CD/DVD drev er brudt helt sammen og at jeg er nødt til at have en ny? - eller hvad er der galt!

Er ikke computer geni, men har altid gerne ville finde løsninger selv, før jeg får hjælp, hvis det er muligt - men det har som sagt ikke hjulpet spor!

Håber virkelig at der er nogle som kan hjælpe!

Beklager forklaringen blev lidt lang, men synes det er vigtigt at alle detaljer er med (selvom det måske nok kunne være skrevet kortere) - På forhånd tak for hjælpen!

Det er ikke noget der haster mere end det jager, men ville være rart hvis nogen kendte svaret.

Hov jeg vil lige sige som det sidste at jeg fik afvide at jeg skulle prøve at gå ind på eventvwr under Kør og se om den gav nogle fejlkoder:

Den skrev det her: (Hvad det betyder har jeg ingen anelse om)

MMC kunne ikke oprette snap-in'en. Snap-in'en er muligvis ikke installeret korrekt. (Hvad end det er)

Navn: Logbog

CLSID:
FX:{b05566ad-fe9c-be05-7a4cbb7cb510}

What the beep does that mean???! - og hvordan fikser jeg det??!

:)
Avatar billede anri Novice
05. oktober 2013 - 23:22 #1
Ja det lyder bestemt som en hardware fejl. Hvis du kan, så prøv at se om du kan boote på en cd (så du går udenom operativsystemet)

Evt. En Linux skive, så kan du i hvert fald få afgjort om drevet er defekt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. oktober 2013 - 23:29 #2
Avatar billede Mettegpedersen88 Nybegynder
05. oktober 2013 - 23:29 #3
Ahh, må ærligt gå til bekendtskab at jeg ikke aner hvordan jeg skal gøre det^ :/

Men det lyder dyrt med sådan en hardware fejl...
Avatar billede Mettegpedersen88 Nybegynder
05. oktober 2013 - 23:30 #4
Hejsa.

Jeg har prøvet denne løsning, men den gik hele tiden på "holdt op med at fungere" så den duede heller ikke :/
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. oktober 2013 - 07:28 #5
Inden du helt opgiver så prøv følgende.
http://gratisupload.dk/vis_billede/702330/
PS. Et nyt drev koster kun omkring 200.- og er nemt at sætte i
Avatar billede Mettegpedersen88 Nybegynder
06. oktober 2013 - 11:20 #6
Vil jeg prøve.

Ved du/nogen hvor man kan købe til Toshiba Satellite C8500D-109? :)

Synes ikke jeg kan finde nogle konkrete steder :)

Men jeg vil prøve foreslående! Vil stort set prøv alt der kan have en virkning - det er rigtig øv, især når der aldrig har været nogle problemer førhen jeg fik den formatteret.... og jeg har stort set aldrig rigtig haft mit disc drev åbnet. Spillet har stort set altid bare siddet deri så det er klart til brug da jeg mest bruger det. Har en sjældent gang self åbnet det hvis jeg har set DVD eller da jeg fx skulle installere antivirus, men det har virket korrekt!
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. oktober 2013 - 11:45 #7
DVD drevene er stort set ens bortset fra åbnings panelet som nemt skiftes til det nye drev  du skal kun fjerne en skrue for at få det ud.
http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=SN-208DB/BEBET&pn=Samsung&vare=837676&f=edbp
Avatar billede Mettegpedersen88 Nybegynder
06. oktober 2013 - 14:17 #8
Hejsa. Så fik jeg lige prøvet din løsning! Det tog sin tid grundet en hulens masse opdateringer efterfølgende...! Men det lykkedes detsværre ikke, så må nok gå til erkendelse at jeg må have fat i en ny CD/DVD drev
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. oktober 2013 - 16:33 #9