Avatar billede soeren222 Nybegynder
04. oktober 2013 - 21:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

At tage noter i pdf tekster

Hej Alle i eksperter.
Jeg skriver til jer, fordi jeg siden studiestart her i september har bøvlet lidt med et problem, som jeg ikke rigtig kan finde løsningen på.
Jeg er begyndt at studere Arkæologi på Århus Universitet. Det er et studie der er meget tungt på læsning, hvor der skal læses mange forskellige afsnit af mange forskellige bøger. Derfor køber de studerende ikke bøgerne, men kopierer de afsnit de skal bruge, og samler det hele i store ringbind. Der var det så, at jeg tænkte om det ikke kunne gøre smartere. Så mit spørgsmål til jer er:

Jeg vil gerne slippe for at skulle kopiere alle disse sider men bare scanne dem ind fra bogen, og direkte ind som en pdf og sende den til min computer. Problemer er så, at når jeg åbner disse pdf filer i fx adobe, så kan programmet kun se dem som billeder, så de kommenteringsværktøjer som adobe har bliver ubrugelig.
Derfor tænkte jeg, om nogle af jer kender et program som gør, at jeg kan scanne x antal sider ind på en scanner, åbne dem på min computer, og så highlighte teksten og skrive notater i margen (fx) ligesom jeg kan når jeg sidder med teksten udskrevet i hånden. Dette vil jeg nemlig nødigt undvære.

Håber I kan hjælpe mig med mit spørgsmål. På forhånd tak.

Mvh Søren
Avatar billede finb Ekspert
05. oktober 2013 - 13:21 #1
Prøv at søge på
"ocr pdf"
Avatar billede soeren222 Nybegynder
19. oktober 2013 - 14:27 #2
Jeg fandt løsningen i programmet PDF X-change. De har egen OCR funktion som laver billede om til pdf fil, og så kan man skrive alle de noter man vil. Tak for hjælpen.
Skal jeg selv lukke denne tråd, eller gør administrator det?