Avatar billede milter Ekspert
03. oktober 2013 - 14:14 Der er 1 løsning

LK Opus 66, 180 LR lysdæmper.

Jeg har lovet at teste og eventuelt udskifte en sådan lysdæmper for nogle venner. Kort sagt kommer der ikke lys i lamperne, som er tilsluttet den.

Jeg har testet sikringen i den, og den er OK. Jeg har sat dæmperen op i et testsystem efter forskrifterne i PDF'en i linket herunder, dvs. fase til rød tilslutning på dæmperen og videre via grå/sort tilslutning på dæmperen gennem en 40W pære (glødetråd) til nul. Intet lys.

Men, jeg undrer mig over, at jeg kan måle 230 volt på lamellerne på den pærefatning, jeg bruger, men der er altså intet lys, når pæren sættes i. Er det dæmperen, som er defekt og derfor afbryder kredsløbet, når pæren sættes i, eller hvordan?

Berøring af berøringsfladen giver ikke nogen form for reaktioner.

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/97920_01.pdf
Avatar billede milter Ekspert
04. oktober 2013 - 19:10 #1
Så fandt jeg svaret, såmænd på eksperten.dk i dette spørgsmål:

http://www.eksperten.dk/spm/973892

"Du vil hele tiden kunne måle spænding i lampeudtaget. Dette hænger sammen med at din LK lysdæmper ændrer på sinus kurven for at dæmpe lyset."