Avatar billede Janninho93 Nybegynder
30. september 2013 - 16:47 Der er 11 kommentarer

processen kan ikke få adgang til filen, da den bruges af en anden proces

Hej alle. Jeg er de seneste uger ind i mellem begyndt at få denne fejl:

Processen kan ikke få adgang til filen, da den bruges af en anden proces

Det forekommer ofte når jeg trykker ctrl + S for at gemme en fil. Jeg er nødt til at slette den oprindelige fil før jeg kan gemme den nye fil samme sted. Det er primært med index.html. Hvordan kan jeg løse det?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2013 - 17:00 #1
Har du prøvet at lave en oprydning med CCleaner?
CCleaner kan også under værktøjer-opstart se hvad der starter sammen med Windows. Er der en tjeneste/program der måske kan være skyld i din fejl kan dette så deaktiveres.
Man kan oprette en fil med det der starter. Kopier den herind, og vi kigger på det:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
30. september 2013 - 17:15 #2
Det er enten fordi der er et andet program der bruger filen, eller fordi at du ikke har lukket filen.
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
13. oktober 2013 - 21:23 #3
Det virkede desværre ikke. Tidligere har jeg altid kunnet bruge både firefox og notesblok samtidig. Men nu kommer den der fejl hver 6-7 gang jeg gemmer filen
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
15. oktober 2013 - 20:56 #4
Det er moske fordi at firefox stadig bruger filen.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
15. oktober 2013 - 20:58 #5
Og, har du prøvet at slette alle cookies og browser data, og så viderer med CCleaner?.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2013 - 07:40 #6
Hvis ikke en oprydning løser problemet, kunne det måske tænkes der er lavet nogle indstillinger i browseren som bevirker det ikke virker længere. Tidligere kunne man starte Firefox i fejlsikret tilstand og gendanne indstillingerne i den til fabriksindstillinger.
Kan dog ikke lige i de nyeste versioner se hvordan det gøres.
Alternativt kan man fjerne programmet helt og forsøge en geninstallering. Jeg bruger selv Revo Uninstaller free til dette:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "Dit program" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc.
Og så prøv at installere Firefox igen:
https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
16. oktober 2013 - 15:02 #7
Janninho93, jeg kan godt hjælpe dig, men det er maget svært når jeg ikke sider ved din computer.
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
27. oktober 2013 - 20:41 #8
Hej igen. har prøvet begge dele uden held desværre
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
28. oktober 2013 - 11:50 #9
Jeg tror du skal finde en computer ekspert der kan komme hjem til dig.
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
28. oktober 2013 - 14:12 #10
Er du sådan en? Den åbner desuden også ofte 2 faneblade når jeg trykker på den midterste museknap
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
28. oktober 2013 - 20:48 #11
Jeg synes at det lyder mærkeligt at den åbner 2 faneblade.

Men jeg kan desværre kun hjælpe dig, hvis jeg kan arbejde på din computer.

Så enten er du nødt til at finde en der an komme hjem til dig, ellers så er du nødt til at stole på mig og så kan jeg fjern støre din computer.